PKO Ubezpieczenia zdecydowało się na wdrożenie narzędzia BrokerUFG
PKO Ubezpieczenia będzie korzystać z narzędzia automatyzującego komunikację z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. Wdrożeniem rozwiązania BrokerUFG, przygotowanego przez firmę technologiczną Makeitright, zajmują się połączone zespoły PKO Ubezpieczeń i Sollers Consulting.
Ubezpieczyciele komunikacyjni funkcjonujący na polskim rynku są zobowiązani do przekazywania do UFG danych dotyczących zawartych umów i zgłoszonych szkód. PKO Ubezpieczenia wykorzysta do tego celu narzędzie BrokerUFG, które umożliwi automatyzację procesu zasilania bazy UFG i pozyskiwania z niej informacji potrzebnych ubezpieczycielowi. Rozwiązanie pomaga w utrzymaniu jakości danych i pozwala na monitorowanie ich przepływu. Ubezpieczyciel będzie też mógł sprawniej uzyskać dane dotyczące klienta z bazy UFG oraz systemu CEPiK, co ma się przełożyć na skrócenie czasu potrzebnego do wyliczenia ceny polisy czy przyznania odszkodowania.
Jak zapewniono w komunikacie prasowym, BrokerUFG sprawi, że komunikacja z UFG będzie przebiegała w prosty i bezobsługowy sposób. Zadba też o wyjaśnianie niezgodności danych oraz uzupełni dane z brakujących rejestrów.
PKO skorzysta również z modułu wyszukiwania nieubezpieczonych osób i formularza statystycznego, a także notatek policyjnych i audytowania zapytań kierowanych do UFG.