Pod względem popularności na tym portalu wyprzedził dotychczasowego lidera, czyli NBP. Awans zanotował także ING
Z zebranych przez Cashless danych wynika, że w I kw. 2016 r. aktywność banków na Twitterze nieco spadła w porównaniu z IV kw. roku ubiegłego. Nie przeszkodziło to im jednak w znaczącym powiększeniu liczby internautów obserwujących treści zamieszczane na tym portalu społecznościowym. Ponadto w czołówce rankingu najpopularniejszych banków na Twitterze doszło do sporego przetasowania a do grona obecnych tu instytucji dołączył Bank Millennium. To był więc ciekawy kwartał. Zaczynamy od aktwyności.
W minionym kwartale najwięcej tweetów zamieścił BZ WBK – 510. Nieco mniej, bo 487 – mBank. Na kolejnym miejscu uplasował się ING, ale różnica pomiędzy nim a najaktywniejszą dwójką jest już spora. Śląski tweetował w okresie od stycznia do marca 335 razy. Łącznie banki zamieściły na Twitterze ponad 2,8 tys. wpisów, co oznacza spory spadek w porównaniu z końcówką ubiegłego roku. W IV kw. 2015 r. banki tweetowały 3,5 tys. razy.
Najaktywniejsze banki na Twitterze
Pozycja | Bank | Tweety w I kw. 2016 r. | Tweety ogółem |
1 | BZ WBK | 510 | 3510 |
2 | mBank | 487 | 4721 |
3 | ING | 335 | 2022 |
4 | PKO | 330 | 2113 |
5 | Millennium | 229 | 229 |
6 | Idea | 181 | 1869 |
7 | Alior | 155 | 443 |
8 | Citi | 127 | 1918 |
9 | Euro | 117 | 476 |
10 | NBP | 106 | 1622 |
11 | Pocztowy | 104 | 762 |
12 | Inteligo | 72 | 1500 |
13 | Plus | 29 | 273 |
14 | Smart | 15 | 124 |
15 | Neobank | 6 | 78 |
16 | Lion's | 0 | 63 |
Razem | 2803 | 21723 |
Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera kliknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.
Mniejsza niż poprzednio aktywność banków w tweetowaniu nie przeszkodziła im jednak w poszerzeniu grona odbiorców. Na koniec marca wszystkie banki miały łącznie prawie 50,5 tys. obserwujących. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2016 r. przybyło ich więc aż 12 tys.
Banki na Twitterze
Kwartał | Liczba tweetów | Liczba nowych obserwujących |
II kw. 2015 | 1969 | 3204 |
III kw. 2015 r. | 2857 | 6312 |
IV kw. 2015 r. | 3527 | 7843 |
I kw. 2016 r. | 2803 | 12041 |
Najwięcej nowych obserwujących zyskał profil ING – ponad 3,5 tys. To pozwoliło mu wyprzedzić pod tym względem mBank, którego zaczęło obserwować w I kw. ponad tysiąc osób. Natomiast obecny lider zestawienia najpopularniejszych banków na Twitterze wg Cashless – BZ WBK, w I kw. zyskał 2,4 tys. obserwujących, dzięki czemu wyprzedził profil banku centralnego. Narodowemu Bankowi Polskiemu udało się pozyskać w I kw. ponad 700 nowych obserwujących.
Co ciekawe po raz pierwszy w historii liczba obserwujących profil pojedynczego banku przekroczyła już 10 tys. i to w stosunku do dwóch instytucji, czyli BZ WBK i NBP. Warto też zwrócić uwagę na profil Millennium, który zadebiutował na Twitterze kilka tygodni temu. Udało mu się już zdobyć ponad 360 obserwujących, co pozwoliło mu uplasować się na 11-ym miejscu. Millennium miał dokładnie tylu obserwujących co Smart, ale umieściłem go wyżej ze względu na jego debiut.
Najpopularniejsze banki na Twitterze
Pozycja | Bank | Liczba obserwujących | Liczba nowych obserwujących |
1 | BZ WBK | 11439 | 2352 |
2 | NBP | 10265 | 744 |
3 | ING | 8354 | 3516 |
4 | mBank | 6753 | 1116 |
5 | Idea | 3709 | 1088 |
6 | Citi | 3544 | 967 |
7 | Alior | 3135 | 1017 |
8 | PKO | 1139 | 450 |
9 | Pocztowy | 429 | 130 |
10 | Inteligo | 407 | 63 |
11 | Millennium | 362 | 362 |
12 | Smart | 362 | 81 |
13 | Euro | 292 | 67 |
14 | Plus | 137 | 56 |
15 | Neobank | 87 | 27 |
16 | Lion's | 58 | 5 |
Razem | 50472 | 12041 |
Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów. Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.