Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
BZ WBK coraz silniejszy w socialmediach. Ma najwięcej obserwujących na Twitterze

Pod względem popularności na tym portalu wyprzedził dotychczasowego lidera, czyli NBP. Awans zanotował także ING

Z zebranych przez Cashless danych wynika, że w I kw. 2016 r. aktywność banków na Twitterze nieco spadła w porównaniu z IV kw. roku ubiegłego. Nie przeszkodziło to im jednak w znaczącym powiększeniu liczby internautów obserwujących treści zamieszczane na tym portalu społecznościowym. Ponadto w czołówce rankingu najpopularniejszych banków na Twitterze doszło do sporego przetasowania a do grona obecnych tu instytucji dołączył Bank Millennium. To był więc ciekawy kwartał. Zaczynamy od aktwyności.

Przeczytajcie także: BZ WBK ponownie najpopularniejszy na Facebooku

W minionym kwartale najwięcej tweetów zamieścił BZ WBK – 510. Nieco mniej, bo 487 – mBank. Na kolejnym miejscu uplasował się ING, ale różnica pomiędzy nim a najaktywniejszą dwójką jest już spora. Śląski tweetował w okresie od stycznia do marca 335 razy. Łącznie banki zamieściły na Twitterze ponad 2,8 tys. wpisów, co oznacza spory spadek w porównaniu z końcówką ubiegłego roku. W IV kw. 2015 r. banki tweetowały 3,5 tys. razy.

Najaktywniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Tweety w I kw. 2016 r. Tweety ogółem
1 BZ WBK 510 3510
2 mBank 487 4721
3 ING 335 2022
4 PKO 330 2113
5 Millennium 229 229
6 Idea 181 1869
7 Alior 155 443
8 Citi 127 1918
9 Euro 117 476
10 NBP 106 1622
11 Pocztowy 104 762
12 Inteligo 72 1500
13 Plus 29 273
14 Smart 15 124
15 Neobank 6 78
16 Lion's 0 63
Razem 2803 21723

Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera kliknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.

Mniejsza niż poprzednio aktywność banków w tweetowaniu nie przeszkodziła im jednak w poszerzeniu grona odbiorców. Na koniec marca wszystkie banki miały łącznie prawie 50,5 tys. obserwujących. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2016 r. przybyło ich więc aż 12 tys.

Banki na Twitterze

Kwartał Liczba tweetów Liczba nowych obserwujących
II kw. 2015 1969 3204
III kw. 2015 r. 2857 6312
IV kw. 2015 r. 3527 7843
I kw. 2016 r. 2803 12041

Najwięcej nowych obserwujących zyskał profil ING – ponad 3,5 tys. To pozwoliło mu wyprzedzić pod tym względem mBank, którego zaczęło obserwować w I kw. ponad tysiąc osób. Natomiast obecny lider zestawienia najpopularniejszych banków na Twitterze wg Cashless – BZ WBK, w I kw. zyskał 2,4 tys. obserwujących, dzięki czemu wyprzedził profil banku centralnego. Narodowemu Bankowi Polskiemu udało się pozyskać w I kw. ponad 700 nowych obserwujących.

Przeczytajcie także: Styczniowe spowolnienie w ekspresach było tylko chwilowe

Co ciekawe po raz pierwszy w historii liczba obserwujących profil pojedynczego banku przekroczyła już 10 tys. i to w stosunku do dwóch instytucji, czyli BZ WBK i NBP. Warto też zwrócić uwagę na profil Millennium, który zadebiutował na Twitterze kilka tygodni temu. Udało mu się już zdobyć ponad 360 obserwujących, co pozwoliło mu uplasować się na 11-ym miejscu. Millennium miał dokładnie tylu obserwujących co Smart, ale umieściłem go wyżej ze względu na jego debiut.

Najpopularniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Liczba obserwujących Liczba nowych obserwujących
1 BZ WBK 11439 2352
2 NBP 10265 744
3 ING 8354 3516
4 mBank 6753 1116
5 Idea 3709 1088
6 Citi 3544 967
7 Alior 3135 1017
8 PKO 1139 450
9 Pocztowy 429 130
10 Inteligo 407 63
11 Millennium 362 362
12 Smart 362 81
13 Euro 292 67
14 Plus 137 56
15 Neobank 87 27
16 Lion's 58 5
Razem 50472 12041

Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów. Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies