PKO BP był jednym z ostatnich banków na polskim rynku, który nie oferował płatności Google Pay. Teraz z tego rozwiązania będą mogli korzystać jego klienci korporacyjni i samorządowi
Biuro prasowe PKO BP poinformowało przed chwilą, że od teraz klienci korporacyjni i samorządowi banku mogą korzystać z płatności Google Pay. Do portfela cyfrowego oferowanego przez amerykańskiego dostawcę można dodawać wybrane karty debetowe, kredytowe, przedpłacone oraz obciążeniowe obu najważniejszych na polskim rynku organizacji płatniczych, a więc Mastercarda i Visy.
Google Pay to narzędzie umożliwiające mobilne płatności zbliżeniowe telefonami z systemem operacyjnym Android i aktywną funkcją bezstykową NFC. Żeby aktywować Google Pay na swoim smartfonie, w przypadku klientów PKO BP trzeba pobrać tę aplikację ze sklepu Google Play, kliknąć „Dodaj formę płatności” (albo „Dodaj kartę”), a następnie wpisać dane karty lub ją zeskanować za pomocą aparatu w telefonie i uzupełnić te dane o kod CVV2/CVC2. Po zaakceptowaniu warunków użytkowania klient dostanie SMS z kodem weryfikacyjnym do wpisania w aplikacji.
Powyższa informacja może budzić sensację, gdyż przedstawiciele PKO BP od wielu lat twierdzili, że nie wprowadzą Google Pay do oferty. Klientom korzystającym z telefonów z systemem operacyjnym Android i chcącym płacić nimi zbliżeniowo bank oferował płatności HCE (podobne rozwiązanie jak Google Pay, ale dostępne bezpośrednio w aplikacji bankowej), a od niedawna Blika C (zbliżeniowego).
PKO BP był jednym z ostatnich banków na polskim rynku, który nie miał w ofercie Google Pay (obok Millennium, które od niedawna oferuje Google Pay także klientom firmowym). Na razie nie wiadomo, czy – a jeżeli tak, to kiedy – PKO BP wprowadzi Google Pay także w segmencie klientów indywidualnych. Dopytuję o to w biurze prasowym banku i gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę kolejny tekst.
AKTUALIZACJA
O tym, czy PKO BP wprowadzi Google Pay dla klientów indywidualnych przeczytacie tutaj.