Rozwiązanie przygotowano we współpracy ze SkyCash
W aplikacji PeoPay pojawiła się funkcja regulowania należności za postój w strefach płatnego parkowania oraz na parkingach prywatnych. Z rozwiązania można korzystać w prawie 90 polskich miastach.
Aby skorzystać z tej usługi, przed pierwszym parkowaniem klient Pekao powinien w aplikacji PeoPay podać dane swojego pojazdu i wskazać rachunek, z którego pobierane będą opłaty. Trzeba także przygotować sobie naklejkę lub wydrukować symbol MobiParkingu do umieszczenia za szybą pojazdu.
Aby zaś rozpocząć parkowanie, należy w aplikacji wybrać pojazd z listy i kliknąć przycisk „Parkuj”. Następnie wskazuje się miasto oraz parking lub strefę parkowania, w której kierowca zostawia pojazd. Jeśli chodzi o sposób naliczania opłaty, do wyboru są dwie opcje: „Na czas” – jeśli kierowca z góry wie, jaki czas postoju chce opłacić, albo opcję „Start/stop”, w ramach której opłata jest naliczana na bieżąco przez czas trwania parkowania. Po powrocie do auta kierowca klika „Zakończ parkowanie” i następuję rozliczenie kwoty za postój.
Udostępnienie tej usługi to efekt współpracy Pekao ze SkyCash. Wcześniej zaowocowała ona wprowadzeniem do PeoPay funkcji kupowania biletów komunikacji miejskiej. W grudniu zeszłego roku taką mozliwość zyskali mieszkańcy 61 miast.
Opłaty za parkowanie to coraz bardziej popularna usługa dostępna w aplikacjach bankowych. Znajdą ją w swojej bankowości mobilnej np. klienci Aliora, BNP Paribas, ING, Millenium, PKO BP czy Santandera.