Obecnie oferta jest kierowana do sklepów opartych na platformie WooCommerce oraz na własnych rozwiązaniach
ING Lease poinformowało, że właściciele sklepów internetowych mogą zacząć proponować swoim klientom leasing jako metodę płatności, dzięki integracji z platformą ING Lease Now. Oferta jest kierowana do sklepów opartych na platformie WooCommerce oraz na własnych rozwiązaniach, poprzez integrację API. W niedalekiej przyszłości ING planuje zaś udostępnić kolejne wersje wtyczki odpowiednie dla innych platform e-commerce.
Dzięki integracji sklepu z ING Lease Now klient zyskuje możliwość łatwego wzięcia w leasing przedmiotu, którym jest zainteresowany. Na karcie przedmiotu, który może być finansowany przez leasing, znajdzie przycisk „Weź w leasing z ING”. Po kliknięciu zobaczy kalkulację z możliwością zmiany warunków – opłaty wstępnej czy czasu trwania leasingu. Po wyborze odpowiadających mu parametrów, klient wypełnia wniosek leasingowy, a następnie przelewa opłatę wstępną za pomocą bramki imoje (bramka płatnicza banku ING) i podpisuje umowę leasingu za pomocą podpisu elektronicznego, podpisu mSzafir lub za pośrednictwem kuriera.
Warto wspomnieć, że podobną usługę w e-commerce wprowadził już wcześniej np. PKO Leasing. W marcu zeszłego roku poinformowano o nawiązaniu współpracy z IdoSell, największą w Polsce platformą do prowadzenia sklepów internetowych. A z kolei fintechem specjalizującym się w tego rodzaju usługach jest LeaseLink, które współpracuje m.in. z Allegro, Media Expert czy Media Markt. Obecnie należy on do grupy kapitałowej mBanku. LeaseLink otrzymał tytuł Fintech Future w 2018 r. oraz był nominowany do tytułu Fintech Roku w 2019 r.