Do zakupów w tej placówce klientowi wystarczy karta płatnicza. Nie jest wymagany smartfon z aplikacją
Sieć Żabka poinformowała o uruchomieniu kolejnego miniaturowego sklepu bezobsługowego. Tym razem zadebiutował model store-in-the-store – placówka powstała w sklepie Decathlon w Piasecznie. Firma chwali się tym, że dzięki specjalnej konstrukcji taki sklep moża zostać uruchomiony w krótkim czasie – w tym przypadku wystarczyła doba.
Żabka Nano do autoryzacji klientów wymaga jedynie karty płatniczej, a metodę tę wdrożono we współpracy z firmą Adyen. Przed wejściem do placówki klient przykłada plastik do terminala, przy pierwszej wizycie konieczne będzie też podanie numeru telefonu (potwierdzenia zakupów będą dostarczane SMS-em). Drzwi otworzą się automatycznie. Następnie wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i wyjść. Wykorzystany w sklepie system, na który składają się m.in. kamery i algorytmy, rozpozna wybrany towar, przygotuje rachunek i automatycznie sfinalizuje płatność.
Firma zapewnia, że system nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, co gwarantuje zachowanie prywatności. Na asortyment Żabki Nano w Decathlonie składa się około 450 produktów, a oferta jest dostosowana do miejsca, więc dominują w niej np. zdrowe przekąski i soki. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.
Uruchomienie nowego formatu sklepów Żabka zapowiedziała w majowych zmianach regulaminu aplikacji mobilnej żappka. Kilka tygodni później firma otworzyła pierwszy sklep typu Żappka Store. Placówka powstała na Międzynarodowych Targach Poznańskich i jest dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. W tym przypadku do zakupów wystarczy smartfon z aplikacją żappka oraz aktywną usługą Żappka Pay. Od tego czasu otwarto kilkanaście podobnych lokali, m.in. w metrze, na dworcach, ale też w centrach miast.