Transakcja ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku pod warunkiem uzyskania koniecznych zgód. Jej wartości nie ujawniono
Blue Media, jedna z największych na polskim rynku firm działających w branży płatniczej, poinformowała o pozyskaniu nowego inwestora. Jest nim londyński Pollen Street Capital. Jak informuje Blue Media, PSC zamierza dokonać strategicznej inwestycji w rozwój polskiej spółki, co ma pomóc w przyspieszeniu jej planów związanych z ekspansją zagraniczną. Blue Media chce wykorzystać kapitał Pollen Street oraz jego branżowe know-how, aby stworzyć wiodącą na rynku europejskim firmę zajmującą się płatnościami online.
Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku, po uzyskaniu wszystkich zgód wymaganych przy tego rodzaju procesach. Nie podano wartości inwestycji oraz liczby udziałów Blue Media, jakie zostaną przejęte przez londyńskiego inwestora. Doradcami Blue Media przy tej transakcji są PwC (doradca wiodący M&A) i Rymarz Zdort. Pollen Street był obsługiwany przez EY i Clifford Chance.
– Dzięki wspólnej, bliskiej pracy z zespołem Pollen Street przekonaliśmy się, że mamy wspólną wizję tego, w jaki sposób możemy wykorzystać ogromne możliwości w obszarze płatności online w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i poza nim. Mamy nadzieję wspólnie zrealizować nasze ambitne plany – komentują założyciele Blue Media, Andrzej Antoń i Konrad Kucharski.
O tym, że Blue Media szuka inwestora, na rynku mówi się od co najmniej kilku miesięcy. Z informacji, jakie docierały do cashless.pl, wynikało, że spółka zainteresowana jest pozyskaniem dużego inwestora mniejszościowego i finansowego. Wycena trójmiejskiej spółki podczas badania due diligence miała mieścić się między 500 mln a 1 mld zł.
Blue Media jest jednym z pionierów na rynku płatności w Polsce. Za pośrednictwem marek Blue Media i Autopay oferuje szereg usług związanych z płatnościami zarówno dla firm i jak i konsumentów. W tym roku firma spodziewa się przetworzyć płatności o wartości ponad 6 mld euro, obsługuje ponad 33 tys. aktywnych sprzedawców e-commerce i szybko zbliża się do 1 mln użytkowników aplikacji Autopay.