Z usług Kiute do tej pory korzystało 10 tys. salonów kosmetycznych
Wywodząca się z Polski firma Booksy poinformowała o przejęciu francuskiej konkurencji – spółki Kiute. Transakcja oznacza, że platforma do rezerwacji wizyt online powiększy się o 10 tys. salonów kosmetycznych i wellness, a Booksy umocni się na pozycji globalnego lidera w tej branży. W komunikacie nie ujawniono warunków transakcji.
Booksy kontynuuje rozwój przez przejmowanie konkurencji. Kilka miesięcy temu firma informowała o akwizycji amerykańskiego Genbooka, wcześniej w USA doszło do przejęcia GoPanache. Z kolei na rodzimym rynku podmiot kupił polską firmę Lavito oraz największego konkurenta z rodzimego rynku – Versum. Tym samym Booksy realizuje strategię zapowiedzianą przez założyciela Stafana Batorego, w myśl której spółka będzie szukać okazji akwizycyjnych na świecie.
Firma z siedzibą w San Francisco dostarcza oprogramowanie do zarządzania rezerwacjami przede wszystkim w branży beauty (salony fryzjerskie, kosmetyczne, barberskie). Z pomocą aplikacji i strony internetowej usługi tego typu mogą już umawiać użytkownicy m.in. w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Hiszpanii czy RPA. Startup chce się też rozwijać w nowych kategoriach. Nad Wisłą są to np. telekomunikacja oraz finanse. W przyszłości umawianie wizyt z pomocą tego narzędzia może objąć warsztaty samochodowe czy gabinety stomatologiczne.