Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Insurtechy w Polsce. Cashless.pl opublikował swój najnowszy raport

Podczas dyskusji towarzyszącej prezentacji raportu eksperci rozmawiali o polskiej scenie insurtechowej oraz blaskach i cieniach współpracy między startupami a ubezpieczycielami

Ile jest insurtechów na polskim rynku? Czym się zajmują? Jak działają? Do kogo kierują swoje usługi? Jakie innowacje wprowadzają? Jakie aspekty ubezpieczeń usprawniają? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w raporcie "Insurtechy w Polsce".

Przeczytajcie także: Lemonade przejmuje insurtech Metromile

W opracowaniu, z którym można się zapoznać na stronie cashless.pl lub klikając w baner poniżej, znajdziecie też wypowiedzi ekspertów o polskiej scenie insurtechowej, o tym, czego startupy ubezpieczeniowe potrzebują, a także o tym, czego z kolei od nich ubezpieczyciele oczekują. Perspektywę korporacji znajdziecie w ciekawych tekstach Tomasza Żelskiego, dyrektora zarządzającego ds. digitalizacji w PZU, oraz Ernesta Dołęgi-Wołkowyckiego, menedżera działu cyfryzacji w Avivie. Drugą stronę medalu zaprezentował w swoim artykule Jan Kastory, współzałożyciel funduszu astorya.vc, oraz same insurtechy, których głosy słychać w felietonie "Blaski i cienie" zamykającym raport.

O współpracy między ubezpieczycielami a startupami, a także o tym, jak polski insurtech wygląda, dyskutowaliśmy też podczas dzisiejszego wydarzenia Cashless Breakfast, podczas którego raport miał swoją premierę. Nie da się ukryć, że liczba insurtechów funkcjonujących nad Wisłą znacznie odbiega od tej charakteryzującej rynki zagraniczne, takie jak Wielka Brytania (gdzie według danych astorya.vc działa ponad 350 insurtechów), Niemcy czy Francja (ponad 200 podmiotów).

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia w abonamencie w PZU

Jak zwracał uwagę Artur Olech, prezes Trasti i współzałożyciel hiPRO, na polskim rynku wciąż za mało jest odwagi, by dać startupom to, co jest im najbardziej potrzebne: pole do działania i jakiś rodzaj finansowania. Dziś jesteśmy parę lat do tyłu względem tego, jak insurtech rozwijał się za granicą – mówił Jan Kastory. A odnosząc się do kwestii finansowania, zaznaczał że coraz więcej pieniędzy jest dostępnych na rynku w funduszach inwestycyjnych i startupy ubezpieczeniowe mają coraz większe szanse na pozyskanie środków, natomiast wciąż niechętnie do swoich kieszeni sięgają sami ubezpieczyciele. A to właśnie model, w którym startup dostaje wynagrodzenie za swoje usługi świadczone dużej firmie, świadczy o tym, że pomysł rzeczywiście ma sens.

Innego zdania był Marcin Kurczab, szef Laboratorium Innowacji w PZU, który zadeklarował, że jeszcze nie było sytuacji, w której PZU nie dogadałoby się finansowo ze startupem, którego usługami byłoby zainteresowane. Choć oczywiście aby do współpracy mogło dojść, młody podmiot musi dostarczać rozwiązania, które rzeczywiście generują dla ubezpieczyciela wartość biznesową. A koniec końców cena musi być adekwatna do tejże wartości.
Ciekawą perspektywę rozmowie nadał Szymon Staśczak, dyrektor działu konsultingu i analiz w Visie, który opowiedział o tym, jak jego organizacja podchodzi do współpracy z fintechami. Jak wiele takich partnerstw zawiera i dlaczego takiej strategii się trzyma. Całej rozmowy ekspertów, która odbyła się w trakcie Cashless Breakfast, będzie można posłuchać w Bezgotówkowym podcaście już w najbliższy piątek. Zapraszamy serdecznie na platformy Spotify oraz Apple Podasts.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies