N26 deklaruje, że teraz skupi się na dostarczaniu nowych produktów w Europie i ekpansji geograficznej na Starym Kontynencie
N26, niemiecki tzw. challenger bank, ogłosił, że wycofuje się z amerykańskiego rynku. Klienci za oceanem nie będą mogli korzystać z usług fintechu już po 11 stycznia 2022 r. Firma tłumaczy swoją decyzję chęcią skupienia się na użytkownikach w Europie. Spółka zamierza im dostarczyć nowe produkty, w tym inwestycyjne. Planowana jest także ekspansja w Europie Wschodniej.
Niemiecki fintech pojawił się na amerykańskim rynku w połowie 2019 roku i do tej pory zdołał przyciągnąć 500 tys. klientów. Jeden z menedżerów firmy, Alex Weber, wyjaśnił jednak we wpisie na firmowym blogu, że dalsza ekspansja w USA wymagałaby znacznie większych nakładów finansowych i zaangażowania pracowników. Najwyraźniej zasobów tych brakuje, a ewentualne korzyści z walki o rynkową pozycję stoją pod znakiem zapytania.
Warto przypomnieć, że niespełna dwa lata temu N26 informował o wyjściu z Wielkiej Brytanii. Fintech tłumaczył swoją decyzję brexitem i faktem, że musiałby się starać w tym kraju o licencję bankową, ale nie można wykluczać, że był to tylko pretekst, jeśli wyniki na Wyspach nie były satysfakcjonujące.
Niedawno okazało się, że ze starań o amerykańską licencję bankową zrezygnował inny europejski fintech – Monzo. Kilka tygodni temu spekulowano, że spółka z Londynu może nadal starać się zdobywać klientów w USA, ale już w ramach partnerstwa z amerykańskim podmiotem. Oba przypadki pokazują, że pojawienie się za oceanem z usługami, które w Europie zyskały popularność, nie musi oznaczać szybkiego i skutecznego zainteresowania nimi Amerykanów.
N26 wystartował z pierwszym produktem w połowie poprzedniej dekady. Obecnie bank mobilny działa w 25 krajach, w których obsługuje 7 mln klientów. W 10 biurach fintech zatrudnia 1,5 tys. osób. Latem br. pojawiły się informacje o prowadzonych przez firmę rozmowach na temat kolejnej rundy finansowania. Firma pozyskała ostatecznie na rozwój 900 mln dolarów, co pozwoliło wycenić ją na ponad 9 mld dolarów.