Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Amerykański sen nie dla N26. Niemiecki fintech opuszcza USA dwa lata po debiucie

N26 deklaruje, że teraz skupi się na dostarczaniu nowych produktów w Europie i ekpansji geograficznej na Starym Kontynencie

N26, niemiecki tzw. challenger bank, ogłosił, że wycofuje się z amerykańskiego rynku. Klienci za oceanem nie będą mogli korzystać z usług fintechu już po 11 stycznia 2022 r. Firma tłumaczy swoją decyzję chęcią skupienia się na użytkownikach w Europie. Spółka zamierza im dostarczyć nowe produkty, w tym inwestycyjne. Planowana jest także ekspansja w Europie Wschodniej.

Przeczytajcie także: Blik dynamicznie rósł w III kw. Najmocniej zyskały przelewy na telefon

Niemiecki fintech pojawił się na amerykańskim rynku w połowie 2019 roku i do tej pory zdołał przyciągnąć 500 tys. klientów. Jeden z menedżerów firmy, Alex Weber, wyjaśnił jednak we wpisie na firmowym blogu, że dalsza ekspansja w USA wymagałaby znacznie większych nakładów finansowych i zaangażowania pracowników. Najwyraźniej zasobów tych brakuje, a ewentualne korzyści z walki o rynkową pozycję stoją pod znakiem zapytania.

Warto przypomnieć, że niespełna dwa lata temu N26 informował o wyjściu z Wielkiej Brytanii. Fintech tłumaczył swoją decyzję brexitem i faktem, że musiałby się starać w tym kraju o licencję bankową, ale nie można wykluczać, że był to tylko pretekst, jeśli wyniki na Wyspach nie były satysfakcjonujące.

Przeczytajcie także: Inpost w Wielkiej Brytanii będzie współpracować z eBayem

Niedawno okazało się, że ze starań o amerykańską licencję bankową zrezygnował inny europejski fintech – Monzo. Kilka tygodni temu spekulowano, że spółka z Londynu może nadal starać się zdobywać klientów w USA, ale już w ramach partnerstwa z amerykańskim podmiotem. Oba przypadki pokazują, że pojawienie się za oceanem z usługami, które w Europie zyskały popularność, nie musi oznaczać szybkiego i skutecznego zainteresowania nimi Amerykanów.

N26 wystartował z pierwszym produktem w połowie poprzedniej dekady. Obecnie bank mobilny działa w 25 krajach, w których obsługuje 7 mln klientów. W 10 biurach fintech zatrudnia 1,5 tys. osób. Latem br. pojawiły się informacje o prowadzonych przez firmę rozmowach na temat kolejnej rundy finansowania. Firma pozyskała ostatecznie na rozwój 900 mln dolarów, co pozwoliło wycenić ją na ponad 9 mld dolarów.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies