Wcześniej z funkcji eDO App zaczęli korzystać klienci kilku innych instytucji finansowych, np. mBanku
Z informacji uzyskanych przez cashless.pl wynika, że PKO BP nawiązał współpracę z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych – operatorem aplikacji eDO App. Jej efektem ma być wdrożenie nowych usług dla obecnych i nowych klientów PKO BP. Informację tę potwierdziło biuro prasowe banku, ale nie podało żadnych dodatkowych szczegółów na ten temat. Nie wiadomo więc, kiedy można oczekiwać finału prac wdrożeniowych.
eDO App to aplikacja mobilna, która umożliwia wykorzystanie tzw. warstwy elektronicznej na przykład nowych dowodów osobistych (ale także paszportów). Dzięki temu właściciele dokumentów, korzystając ze smartfonów z komunikacją zbliżeniową, mogą potwierdzać swoją tożsamość w internecie czy podpisywać dokumenty elektroniczne. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi, w tym Android i iOS.
Z aplikacji eDO App korzystają już klienci wielu instytucji finansowych. Za pomocą tej apki swoją tożsamość można potwierdzać w kontaktach m.in. z Allianz TFI, Uniqa TFI, mBank i kilku innych firm. Z informacji cashless.pl wynika, że PKO BP wykorzysta eDO App początkowo do identyfikacji klientów kupujących obligacje skarbowe. Później rozszerzy wykorzystanie tego rozwiązania także w innych procesach, np. przy zakładaniu nowych rachunków bankowych.