Docelowo baza użytkowników portfela Masterpass zostanie przeniesiona do nowego standardu "Click to pay"
W ostatnich dniach dwie instytucje, a więc Santander i Verestro (wcześniej uPaid) poinformowały o wycofaniu z oferty usług opartych o cyfrowy portfel Mastercarda, czyli Masterpass. Mogliście przeczytać o tym w serwisie cashless.pl m.in. w tekście Verestro zamyka aplikację uPaid Wallet. Wspólnie z fintechem Quicko pracuje nad nową. Co to oznacza dla samego portfela Masterpass?
– Masterpass nadal jest rozwijany jako portfel dostarczany bezpośrednio przez Mastercard. Baza kartowa rośnie, a w 2021 r. podwoiliśmy liczbę użytkowników. Rozwiązanie jest obecnie dostępne u akceptantów: SkyCash, mPay, w aplikacji Multikina, w aplikacjach Scan and Go i Tank and Go należących do Carrefoura oraz na formatkach płatniczych PayU, DotPay i eCard – mówi serwisowi cashless.pl Aleksander Naganowski, wiceprezes Mastercarda na region Europy Środkowej i Wschodniej, odpowiedzialny m.in. za rozwiązania cyfrowe.
Przedstawiciel organizacji dodaje, że płatności Masterpassem z opcją transakcji jednym kliknięciem mają przyzwyczajać użytkowników do nowego standardu "Click to Pay". – Jak tylko będzie on gotowy w Polsce, baza użytkowników Masterpass zostanie do niego płynnie przeniesiona. Ekosystem "Click to Pay" zakłada bazy kartowe dostarczane bezpośrednio przez poszczególne organizacje kartowe – mówi Aleksander Naganowski. W tej sytuacji nie będzie konieczności wykorzystywania dotychczasowych portfeli oferowanych przez partnerów organizacji.
"Click to pay" to usługa oparta o SRC, czyli standard opracowywany przez organizację EMVCo, tę samą, która przygotowała standard płatności kartami w sklepach stacjonarnych. SRC ma za zadanie uprościć i spopularyzować transakcje kartami w sieci. Decyzję o przeniesieniu do „Click to pay” użytkowników swojego portfela cyfrowego podjęła wcześniej także organizacja Visa.