Klienci Santandera mogą korzystać z oferowanego przez ten bank cyfrowego portfela Masterpass tylko do końca października
Santander poinformował klientów o zamiarze wycofania z oferty służącego do płatności online cyfrowego portfela Masterpass. – Od 1 listopada 2021 r. nie będziemy już oferować usługi Cyfrowy portfel Santander Bank Polska Masterpass i od tej daty usługa nie będzie dostępna na stronie masterpass.santander.pl. Z cyfrowego portfela Masterpass można nadal korzystać po zarejestrowaniu do usługi oferowanej przez firmę Mastercard na stronie masterpass.com – głosi komunikat Santandera.
Skąd ta decyzja? – Santander, jako jeden z niewielu już banków obsługiwał program cyfrowego portfela za pośrednictwem własnej domeny. Nakłady pracy, niezbędne do utrzymania rozwiązania oraz niewielkie zainteresowanie wpłynęły na decyzję o wycofaniu się z niego – powiedział serwisowi cashless.pl Przemysław Dukiel, szef obszaru Everyday Banking w polskim Santanderze.
Masterpass to cyfrowy portfel, do którego można dodawać karty z różnych banków a następnie płacić nimi w internecie czy aplikacjach mobilnych. W porównaniu z płatnością kartą Masterpass ma przewagę, gdyż nie wymaga każdorazowego podawania wszystkich informacji znajdujących się na plastiku.
Tego typu rozwiązania nie zdobyły jednak dużej popularności w Polsce. Mastercard już w 2019 r. poinformował, że użytkowników Masterpassa przeniesie do nowego systemu opartego o standardy SRC (Secure Remote Commerce). Podobną decyzję podjęła również konkurencyjna Visa, która na SRC postanowiła przenieść klientów korzystających z jej systemu Visa Checkout.
SRC to standard opracowywany przez organizację EMVCo, tę samą, która przygotowała standard płatności kartami w sklepach stacjonarnych. SRC ma za zadanie uprościć i spopularyzować transakcje kartami w sieci. Więcej o tym jak to ma działać, przeczytacie w wywiadzie udzielonym serwisowi Cashless przez Aleksandra Naganowskiego z Mastercarda, który znajdziecie tutaj.