Przelewy P2P Blik mają zostać udostępnione pierwszym klientom SGB w ciągu kilku najbliższych dni
Bank SGB informuje w komunikacie prasowym, że rozpoczyna testy typu family and friends nowej usługi mobilnej, czyli przelewów na numer telefonu odbiorcy Blikiem. Pierwsze banki tej grupy będą mogły udostępnić funkcję swoim klientom w pierwszej połowie tego miesiąca. Później dołączać będą następne instytucje.
Przelewy na numer telefonu odbiorcy, to tzw. transakcje P2P. Blik wykorzystuje do ich oferowania infrastrukturę systemu Express Elixir. Dzięki temu transakcje są realizowane w czasie zbliżonym do rzeczywistego – wysłane pieniądze niemal natychmiast znajdują się na rachunku odbiorcy. Przy tym nadawca nie musi wprowadzać numeru rachunku bankowego odbiorcy – wystarczy, że poda jego numer telefonu.
– W ramach strategii "Mobilnego przyspieszenia" podjęliśmy decyzję, aby wyposażyć naszych klientów w cyfrowe formy płatności mobilnych. Uruchomieniem przelewu na telefon Blik uzupełniamy tę ofertę, która zawiera już komplet rozwiązań dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy z naszych klientów może wybrać formę płatności dopasowaną do swoich potrzeb – mówi Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku, odpowiadający za pion technologii i operacji.