Z pomocą mojeID klienci PKO TFI mogą np. zaktualizować zdalnie dane kontaktowe
KIR poinformował o rozszerzeniu sieci akceptacji mojeID, czyli systemu do zdalnego potwierdzania tożsamości. Z rozwiązania mogą korzystać klienci PKO Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, czyli największego – pod względem aktywów – podmiotu zarządzającego detalicznymi funduszami inwestycyjnymi w Polsce.
KIR wyjaśnia w komunikacie, że za sprawą wdrożenia możliwe będzie zdalne potwierdzanie tożsamości w Biurze Obsługi Klienta PKO TFI. Dzięki usłudze mojeID i prostemu formularzowi, klienci m.in. zaktualizują dane kontaktowe.
MojeID to dostarczana przez KIR usługa umożliwiająca potwierdzanie tożsamości online za pomocą danych logowania do bankowości elektronicznej. Klient, który wybierze na stronie internetowej to narzędzie jako sposób identyfikacji, trafia do serwisu swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie jest przekierowany już do portalu docelowego jako użytkownik uwierzytelniony i zalogowany. Bank nie poznaje aktywności klienta poza swoim systemem, z kolei administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Z takiego sposobu potwierdzania tożsamości mogą korzystać klienci banków, które przystąpiły do systemu w roli tzw. dostawców tożsamości, a więc: PKO BP, Pekao, ING, mBanku, Getin Noble Banku, BOŚ, BNP Paribas, banków spółdzielczych współpracujących i zrzeszonych z BPS i SGB oraz Krakowskiego Banku Spółdzielczego i BS w Brodnicy. Po narzędzie KIR-u sięgają firmy z branż ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy medycznej, umożliwiając w ten sposób klientom zdalne korzystanie ze swoich usług.
Jeżeli bank przeprowadzi dodatkowe prace wdrożeniowe, prowadzące do połączenia z krajowym węzłem identyfikacji elektronicznej (platformą login.gov.pl), to jego klienci mogą za pomocą mojegoID logować się również do serwisów administracji publicznej, w tym ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, pacjent.gov.pl. Na taki krok zdecydowały się m.in. PKO BP, BNP Paribas czy BOŚ.