Chińska firma przygotowuje się do przedświątecznego boomu zakupowego
AliExpress poinformowało, że przed zbliżającym się szczytem sezonu sprzedażowego zaktualizuje polską wersję swojej aplikacji. W wyniku tych zmian na platformie e-commerce pojawi się strefa popularnych produktów w cenie od 1 zł z darmową wysyłką. Bezpłatną dostawą firma zamierza objąć ponad 80 proc. oferty i to bez minimalnej wartości zamówienia.
Chiński gigant handlu internetowego należący do Alibaba Group planuje w nowej strefie umieścić jak najwięcej produktów z kategorii cieszących się dużym zainteresowaniem klientów. W komunikacie wymienia m.in. dom i ogród, modę i akcesoria, jak również urodę i zdrowie. W obliczu ostatnich wydarzeń na rodzimym rynku e-commerce decyzja ta nie powinna być zaskoczeniem – do okresu przedświątecznego boomu zakupowego przygotowuje się też konkurencja.
Na początku września okazało się, że Amazon zmienił warunki darmowej dostawy na terenie naszego kraju. Od pierwszego września klient nie zapłaci za wysyłkę, jeśli minimalna kwota zamówienia wyniesie 40 zł. Wcześniej było to minimum 100 zł. Z kolei Allegro zdecydowało się obniżyć minimalną wartość zamówienia pozwalającą na skorzystanie z darmowej dostawy kurierem w ramach pakietu Allegro Smart. Po zmianie jego minimalna wartość musi wynosić 40 zł (wcześniej 80 zł). Promocja obowiązuje od 23 września do 3 stycznia 2022 roku.
Niedawno do gry o polskiego klienta włączyła się także platforma Shopee. Wywodzący się z Singapuru serwis kusi klientów nad Wisłą darmową dostawą bez względu na wartość zamówienia. Za zakupy można płacić kartą, Blikiem lub za pomocą Przelewy24, a w opcjach dostawy jest kurier lub paczkomat.