Pierwszym podmiotem, który wdroży nowy system określany mianem Score, będzie GoFundMe
Adyen poinformował dzisiaj o uruchomieniu usługi Score. Rozwiązanie oparte jest na uczeniu maszynowym, a jego zadaniem jest monitorowanie i sygnalizowanie nietypowych działań na platformach internetowych, korzystających z usług płatniczych Adyen. Score stanowi istotne wsparcie dla sprzedawców w kontekście spełniania procedur zgodności z przepisami. Poprawiając skuteczność i redukując czas poświęcany na weryfikację bezpieczeństwa użytkowników, Score ułatwia zwiększanie skali działania sprzedawców internetowych.
– Próby wyłudzania danych osobowych i pieniędzy na platformach sprzedażowych to temat, o którym ostatnio wszyscy dużo słyszymy, szczególnie przy stale rosnącej sile e-commerce w Polsce. Dlatego uruchomienie Score cieszy nas wyjątkowo. Teraz możemy w pełni wspierać klientów prowadzących platformy sprzedażowe w monitorowaniu oszustw i integralności procesów, aby ograniczać takie przypadki. Ponieważ nieuczciwe transakcje i inne ryzyka bezpośrednio wpływają na rozwój naszych klientów, zabezpieczenie tych procesów w odpowiedni sposób jest dla nas najwyższym priorytetem. Ta funkcja daje naszym klientom pełną kontrolę, oferując rozwiązanie, które nigdy nie przestaje się uczyć – powiedział Jakub Czerwiński, wiceprezes Adyen w Europie Środkowej i Wschodniej.
Score jest najnowszym uzupełnieniem technologii Adyen oferowanej platformom typu marketplace (serwisy gromadzące oferty produktów i usług od wielu mniejszych sprzedawców), pozwalającym wzmocnić bezpieczeństwo i zwiększyć ochronę zarówno kupujących, jak i sprzedających. Jednym z pierwszych klientów Adyen, którzy wdrożyli technologię Score w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, jest globalna platforma do gromadzenia funduszy online, GoFundMe. GoFundMe założono w 2010 r. Jej zadaniem jest łączenie ludzi, celów i organizacji charytatywnych poszukujących wsparcia z tymi, którzy są w stanie pomóc.