Pracownicy Pyszne.pl dostaną karty przedpłacone, za pomocą których będą mogli opłacać posiłki m.in. podczas dojazdów do pracy czy podróży służbowych
Pracownicy Pyszne.pl będą mogli płacić za zamawiane dla siebie posiłki firmowymi kartami. Będą to karty przedpłacone (takeaway pay card), wydane przez platformę płatniczą Adyen. Można nimi regulować należność w wybranych lokalach gastronomicznych, w których akceptowane są plastiki Mastercarda.
Jak zaznacza Adyen, pracownicy Pyszne.pl zyskają możliwość zamawiania i opłacania posiłków m.in. podczas dojazdów do pracy, podróży służbowych lub spotkań na świeżym powietrzu, bez konieczności raportowania wydatków. Pracodawcy zaś wprowadzenie własnych kart ma zapewnić przejrzystość wydatków, a także odciążyć go w ich czasochłonnej i pracochłonnej analizie. Z przytoczonych przez Adyen badań wynika bowiem, że rozpatrywanie przeciętnego wniosku o zwrot kosztów zajmuje średnio 20 minut, a co piąty raport dotyczący pracowniczych wydatków zawiera błędy, których korekta pochłania kolejne 18 minut.
W pierwszym etapie zaplanowano wprowadzenie kart przedpłaconych dla pracowników w Europie. Ma się to stać do końca tego roku. Produkt będzie początkowo dostępny dla nowych i obecnych klientów korporacyjnych w Polsce, Holandii i Niemczech, a wkrótce także w kolejnych krajach.
Pyszne.pl jest kolejną firmą, która zdecydowała się na wydanie kart pod własną marką we współpracy z Adyen. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o wdrożeniu takiego rozwiązania w grupie Visma, a także o tym, że w brandowe karty kurierów wyposażyło Glovo. W zależności od potrzeb Adyen może dostarczyć firmom zarówno plastikowe, jak i wirtualne karty. Całym procesem firmowych płatności można zarządzać w ramach jednej platformy.
Adyen ogłosił też wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. W pierwszym i drugim kwartale firma przetworzyła transakcje o wartości 216 mld euro, co oznacza wzrost o 67 proc. rok do roku. Zysk przed opodatkowaniem (EBITDA) wyniósł 272,7 mln euro (wzrost o 65 proc.). W Polsce Adyen nadal rozwija swoją działalność z zespołem siedmiu pracowników w Warszawie oraz wspiera nowo pozyskanych lokalnych i międzynarodowych klientów, takich jak LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, Nivea czy AirBnB.