Wkrótce zbliżeniowy Blik zostanie udostępniony kolejnym grupom klientów Millennium
Bank Millennium pochwalił się, że jego pierwsi klienci mogą już korzystać z płatności zbliżeniowych Blik. Do udostępnienia rozwiązania doszło więc nieco później, niż to wynikało z nieoficjalnych informacji, wedle których funkcja miała wystartować 20 lipca. Niemniej Millennium udało się wdrożyć usługę jako pierwszemu bankowi w Polsce.
Pierwsi klienci banku mogą już płacić zbliżeniowo Blikiem w sklepach stacjonarnych w Polsce i na świecie. Nie muszą przy tym podawać kodu Blik, wystarczy, że odblokują telefon i przyłożą go do terminala płatniczego. Jak przebiega taka transakcja, możecie zobaczyć na filmiku przygotowanym przez serwis cashless.pl. Millennium zapowiada, że wkrótce rozwiązanie zostanie udostępnione kolejnym grupom klientów.
Aby zacząć korzystać z płatności zbliżeniowych Blik, trzeba je aktywować w aplikacji bankowej. W tym celu należy m.in. podać źródło płatności, którym w tej chwili może być rachunek bieżący, a wkrótce również konto karty kredytowej. Aktywacja nie wymaga dodawania karty płatniczej. W trakcie płatności nie trzeba się logować do aplikacji, nie trzeba też mieć połączenia z internetem ani siecią komórkową. Z usługi mogą korzystać posiadacze urządzeń z funkcją NFC, korzystających z systemu Android. Więcej ciekawostek na temat zbliżeniowego Blika w Millennium znajdziecie w tekście: Millennium na ostatniej prostej przed wdrożeniem Blika C. Bank zdradza kilka ważnych szczegółów projektu.