Odświeżona została kolorystyka, a oprócz logotypu bazującego na nazwie firmy wprowadzono także symbol
Visa zdecydowała się na zmiany w swojej identyfikacji wizualnej, które mają podkreślać ewolucję, dokonującą się w organizacji płatniczej. Odświeżona została kolorystyka marki, a oprócz dobrze znanego logo, bazującego na nazwie firmy, wprowadzony zostanie też dodatkowy symbol, nawiązujący do wcześniejszych logotypów.
Zmiany, jakie na przestrzeni lat zaszły w identyfikacji wizualnej marki, przedstawiono na poniższym grafie.
W ramach rozpoczynającej się właśnie kampanii "Meet Visa" organizacja chce też podkreślić, jak zmieniła się jej rola na przestrzeni lat. Choć postrzegana jest głównie z perspektywy płatności kartami, to w coraz większym stopniu wpływa też na umożliwianie przepływu pieniędzy. Jest obecna u ponad 70 mln sprzedawców, współpracuje z dziesiątkami tysięcy partnerów i obsługuje transakcje, których wolumen przekracza 11 bilionów dolarów łącznie. Jak podkreślono w komunikacie, tylko w ciągu ostatnich pięciu lat Visa zainwestowała 9 mld dolarów w technologię, aby kształtować przyszłość handlu i dostarczać zróżnicowany zestaw produktów i usług.
Nową odsłonę marki organizacja chce jeszcze w tym roku zacząć promować we wszystkich krajach, w których działa, a jest ich ponad 200. Będzie ona widoczna m.in. w takich obszarach działalności Visy jak płatności konsumenckie, w ramach których organizacja ma ambicję rozszerzać swoją aktywność, tak aby przenieść do świata płatności cyfrowych 17 bilionów dolarów wydawanych w gotówce i czekach. Visa chce również rozszerzać paletę usług dodanych i rozwijać partnerstwa z fintechami i dojrzałymi markami.