Ergo Hestia wystawiła swoją pierwszą polisę 2 lipca 1991 r.
Ergo Hestia świętuje swoje 30-lecie. Dokładnie 2 lipca 1991 r. sopocka firma wystawiła swoją pierwszą polisę. Dziś może się natomiast pochwalić gronem 3,2 mln klientów i drugim miejscem pośród ubezpieczycieli majątkowych na polskim rynku. Co ciekawe, na czele firmy od jej początków stoi ten sam menedżer – Piotr Maria Śliwicki – co zapewnia mu niekwestionowaną pozycję lidera wśród najdłużej urzędujących prezesów firm ubezpieczeniowych w Polsce.
Przez minione trzy dekady firma nie tylko konsekwentnie zdobywała udział i pozycję na polskim rynku, proponując nowe produkty i nowe rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem, ale też zapisała się na kartach ubezpieczeniowej historii nowinkami z obszaru technologii. Przykładowo jest pierwszym towarzystwem, które uruchomiło swoją stronę internetową. W 1996 r. zaczęła funkcjonować strona www.hestia.pl. W 2009 r. wystartował zaś iPegaz, czyli pierwszy system do sprzedaży polis online – w czasach, gdy konkurencja korzystała jeszcze z rozwiązań instalowanych na komputerach i przekazywanych agentom na płytach CD. Siedem lat później uruchomiła zaś platformę iHestia, będącą dla agentów narzędziem do sprzedaży i obsługi ubezpieczeń, a jednocześnie portalem dla klientów, zapewniającym im dostęp do swoich polis.
Firma wiodła również prym w zakresie centralizacji obsługi szkód, uruchamiając własne call center: Hestia Kontakt, gdzie dzwonili klienci z całej Polski, zamiast zgłaszać się do likwidatora w lokalnym przedstawicielstwie. Ergo Hestia jest też jednym z pierwszych ubezpieczycieli na polskim rynku, którzy zaangażowali się w ubezpieczenia komunikacyjne oparte na ocenie stylu jazdy. Projekt ten rozwija pod marką YU!
Ergo Hestia to niejedyny uczestnik rynku ubezpieczeniowego, który akurat dziś świętuje swój jubileusz. Warto bowiem wspomnieć, że 20-lecie swojej działalności obchodzi również CUK Ubezpieczenia. Pierwsza placówka multiagencji została otwarta 2 lipca 2001 r. Jej założycielami i pierwszymi doradcami klienta byli obecni członkowie zarządu spółki: Jacek Byliński i Maciej Kuczwalski. Dziś firma może się pochwalić liczbą 345 placówek, 321 punktów partnerskich oraz gronem ponad 2 tys. doradców.
Jak wspominają twórcy CUK-u, 20 lat temu agenci wyliczali składki na kalkulatorach, a polisy wypisywali odręcznie na specjalnych drukach. Jacek Byliński oraz Maciej Kuczwalski wzięli sobie więc za cel optymalizację procesu sprzedaży ubezpieczeń i sami stworzyli pierwszą porównywarkę ofert oraz system sprzedażowy dla własnej multiagencji. – Poświęciłem wiele nocy na przeniesienie taryf ubezpieczeniowych do arkuszy kalkulacyjnych oraz połączeniu ich z prostą bazą danych. System nie był skomplikowany, ale był dużą innowacją. Pozwalał nam na szybkie znalezienie najlepszego ubezpieczenia dostępnego na rynku po wprowadzeniu zaledwie kilku danych klienta – opowiada Jacek Byliński. A dziś? – Dziś nad rozwojem naszych porównywarek, systemów sprzedażowych i aplikacji klienckich na bieżąco pracuje zespół ponad 40 programistów – dodaje.
Dzięki integracjom systemowym z 30 ubezpieczycielami i narzędziom do odczytywania danych z kodu aztec w dowodzie rejestracyjnym, klienci multiagencji mogą otrzymać porównanie polis komunikacyjnych w mniej niż minutę. Mają też do dyspozycji aplikację mobilną, zapewniającą dostęp do ich polis, przypominającą o terminie ich wygaśnięcia, a także umożliwiającą zakup dodatkowego ubezpieczenia czy zgłoszenie szkody. Jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, niedawno firma udostępniła też nową porównywarkę ubezpieczeń turystycznych.
Fot. freepik.com