Od teraz z rozwiązania, które zastąpiło usługę Visa Checkout, mogą korzystać użytkownicy kart Visa z prawie 40 krajów świata, w tym z Polski
Visa poinformowała użytkowników jej kart o zmianie regulaminu usługi Click to Pay, która zastąpiła wcześniej oferowaną usługę Visa Checkout. Zmiana polega na uzupełnieniu listy krajów, z których klienci mogą korzystać z Click to Pay. Obecnie znajduje się na niej prawie 40 państw, w tym Stany Zjednoczone i wiele krajów z Azji czy Europy, w tym Polska. Wcześniej, wiosną ubiegłego roku, Visa informowała o rozpoczęciu migracji kart klientów z Checkout na Click to Pay, a proces ten rozpoczęto od USA.
Rozwiązanie Click to Pay (Kliknij, aby zapłacić) to implementacja standardu SRC (Secure Remote Commerce) opracowanego przez EMVCo, instytucję założoną przez największe organizacje płatnicze na świecie. Z nowego standardu i sposobu płatności będzie korzystać nie tylko Visa – rozwój w tym kierunku zapowiedziały już także m.in. Mastercard, American Express czy Discovery.
Standard SRC ma ujednolicić i uprościć płatności kartami w sieci. Obecnie jest tak, że proces płacenia w sklepach stacjonarnych jest zawsze bardzo podobny i jest dla klienta łatwy. W przypadku e-commerce agenci rozliczeniowi czy integratorzy płatności stosują różne procesy, oznaczenia albo bramki płatnicze, a konsumenci nierzadko muszą wpisać sporo danych, by coś kupić. Brak powtarzalności i czytelności może ich zniechęcać do ponownych zakupów. Click to Pay ma to zmienić.
Za sprawą tej usługi klient nie będzie musiał wprowadzać ręcznie informacji z karty albo przechowywać ich w przeglądarce. Obsługa ma być pozbawiona hasła, ale jednocześnie zachowane zostaną odpowiednie standardy bezpieczeństwa wynikające chociażby z przepisów dyrektywy PSD II.
Natomiast Visa Checkout to usługa wprowadzona do oferty przez Visę kilka lat temu. Zastąpiła rozwijane wcześniej rozwiązanie o nazwie V.me. Organizacje płatnicze liczą, że standard SRC pozwoli zwiększyć popularność kart w płatnościach internetowych. Zwłaszcza na takich rynkach jak polski, gdzie duży udział w transakcjach e-commerce mają alternatywne instrumenty płatnicze, takie jak przelewy typu pay by link czy Blik.