ING zna już przyczynę awarii i pracuje nad jej usunięciem
ING informuje o awarii systemów Moje ING, Moje ING mobile i ING Business. Klienci od rana mogli doświadczać problemów, gdy próbowali wpłacić lub wypłacić gotówkę, ale także przy płatności kartami w internecie i korzystaniu z Blika.
Jak podano na stronie ING, bank zna już przyczynę awarii i intensywnie pracuje nad rozwiązaniem problemu. Na razie udało się zapewnić właściwą pracę bankomatów i wpłatomatów. Instytucja stara się przywrócić pełną funkcjonalność serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnej.
Bank zaznacza, że jego klienci mogą płacić kartą w sklepach stacjonarnych, zalogować się do Mojego ING, gdzie będą widzieli swój stan konta oraz będą mogli wykonywać przelewy. Działać ma również moduł Makler, dostępny przez przeglądarkę internetową lub aplikację Makler Mobile.
AKTUALIZACJA
Na stronie banku pojawiła się informacja, że system ING Business i aplikacja ING Business mobile działają już prawidłowo. Wróciły natomiast problemy z systemem obsługującym bankomaty i wpłatomaty. Klienci mogą mieć również problem z wypłatą w oddziale. Wypłata gotówki jest możliwa w sklepach oferujących usługę cashback.
O 13:45 bank poinformował natomiast, że większość funkcji Mojego ING działa już poprawnie. Można już korzystać z kart. Problemy występują jednak jeszcze przy korzystaniu z Blika.
O 14:47 przywrócono działanie Blika w ING mobile. Bank obsługuje już równie wpłaty i wypłaty w oddziałach. Wydłużono termin przyjmowania transkacji na III sesję Elixir z 14:30 na 15:40.
Obecnie wszystkie sytemy i aplikacje powinny już działać poprawnie.
Fot. freepik.com/yanalia