Wcześniej przedstawiciele spółki zarządzającej Blikiem deklarowali, że nowa usługa zostanie uruchomiona jeszcze przed wakacjami
Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, Bank Millennium rozesłał do klientów korespondencję, w której zawiadamia o aktualizacji regulaminu. Najciekawszą nowością, która znalazła się w tym dokumencie, są zbliżeniowe płatności Blikiem. Millennium deklaruje, że funkcja ta zostanie udostępniona jeszcze w tym miesiącu.
Przypomnę, że kilka miesięcy temu przedstawiciele spółki zarządzającej systemem Blik deklarowali w wywiadzie udzielonym serwisowi cashless.pl, że Blik zbliżeniowy wystartuje jeszcze przed wakacjami, w pierwszej kolejności na urządzeniach użytkowników korzystających z systemu Android. Więcej na ten temat w tekście Jest termin wdrożenia zbliżeniowego Blika. Początkowo z usługi skorzystają posiadacze telefonów z Androidem.
Z moich nieoficjalnych informacji wynika, że istnieje ryzyko niewielkiego przesunięcia terminu wdrożenia zbliżeniowego Blika, przynajmniej w niektórych bankach. Poślizg nie powinien być jednak zbyt duży. Na pewno większość instytucji musi wyrobić się z implementacją usługi do końca wakacji, gdyż na koniec III kw. zaplanowano dużą kampanię reklamową z tym związaną.
A jeśli chodzi o zmiany, w regulaminie Millennium pojawiło się jeszcze kilka innych, interesujących zapowiedzi. Na sierpień bank zaplanował na przykład udostępnienie jeszcze jednej usługi realizowanej za pośrednictwem systemu Blik, czyli prośby o przelew. Aktualnie z takiej funkcji mogą korzystać klienci ING, Getinu i mBanku. Więcej możecie przeczytać o tym w tekście Przelewy na telefon, płatności, wypłaty gotówki, czeki? Sprawdźcie, z których funkcji Blika możecie korzystać w swoim banku.