mBank zadeklarował, że zwróci klientom opłaty za już zlecone i opóźnione przelewy
W sobotę po południu mBank poinformował o awarii technicznej. Pojawiły się opóźnienia w realizacji przelewów ekspresowych oraz transakcji P2P (przelewy na numer telefonu odbiorcy) realizowane za pośrednictwem systemu Blik. Ok. godz. 17 mBank zdecydował o czasowym wyłączeniu funkcji zlecania tego rodzaju transakcji. Płatności Blikiem mają działać normalnie.
Jak poinformowano za pośrednictwem m.in. mediów społecznościowych, wyłączono funkcję realizacji przelewów natychmiastowych oraz na numer telefonu, by zrealizować zaległe transakcje. mBank zadeklarował jednocześnie, że po niedzieli zwróci klientom prowizje pobrane z tytułu przelewów niezrealizowanych w terminie.
mBank w przypadku przelewów natychmiastowych oraz P2P Blik korzysta z systemu Express Elixir dostarczanego przez KIR. Rozwiązanie to ma w swojej ofercie większość dużych banków działających na polskim rynku, jednak inne instytucje nie informują o problemach w realizacji transakcji. Awaria nie ma więc raczej charakteru globalnego.