Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowy gracz w segmencie płatności zdalnych rozszerza swój zasięg

Aplikacją City Park App można płacić za parkowanie już w 36 miastach w kraju

Wrocław, Łódź, Lublin, Toruń i Bydgoszcz - to to tylko kilka największych miast, w których od niedawna można płacić za postój w płatnej strefie parkowania nową aplikacją City Park App. Rozwiązanie oferowane jest przez spółkę City Parking Group, której głównym polem działalności jest obsługa miejskich stref parkowania.

Przeczytajcie także: Nie tylko karty trafią pod nadzór NBP

Co ciekawe, z informacji zawartej na stronie CPG wynika, że aplikacja umożliwia połączenie z cyfrowym portfelem MasterPass. Z regulaminu wynika jednak, że to nie MasterPass a starsze rozwiązanie, czyli MasterCard Mobile. CPG oferując aplikacje współpracuje ze SkyCash, który pośredniczy w rozliczaniu płatności dokonanych przy jej pomocy. CPG nie posiada bowiem zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie krajowej instytucji płatniczej, wymaganego do oferowania systemu płatności mobilnych. SkyCash zresztą też jeszcze nie, ale stara się o nie, a obecnie działa na podstawie zezwolenia NBP wydanego na podstawie wcześniejszych przepisów.

Jak mówi Radosław Wilkiewicz, rzecznik CPG, spółka zamierza rozwijać sieć akceptacji apki między innymi o parkingi prywatne obsługiwane przez CPG. – Natomiast nie mamy planów rozszerzania funkcjonalności aplikacji o możliwość płacenia w innych segmentach rynku. Specjalizujemy się w obsłudze parkingów i na tym zamierzamy poprzestać – mówi Radosław Wilczyński. City Park App jest dostępna na urządzenia z systemami: Android, iOS i Windows Phone. Ze sklepu Google Play pobrano ją dotąd ponad 500 razy.

Przeczytajcie także: Już 50 tys. klientów PKO płaci dzięki chmurze

Na rynku płatności zdalnych jest już sporo graczy. Oprócz największego SkyCash, także mPay, moBiLET, Pango czy CallPay. Spośród nich tylko Pango koncentruje się na parkingach, a większość stara się umożliwiać płatności za różne produkty i usługi. Czy strategia koncentracji na jednym segmencie rynku ma sens? Pewnie jako uzupełnienie podstawowej oferty takiej firmy jak CPG tak. Natomiast w przypadku operatorów niezależnych więcej szans daję aplikacjom umożliwiającym płatności za różne usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies