Firma rozważa też utworzenie platformy do handlu online
Western Union przy okazji prezentacji swoich wyników za pierwszy kwartał 2021 roku poinformował o planach rozwoju. Jak donosi agencja Bloomberga, firma wkrótce zaproponuje klientom usługi bankowe, w tym karty debetowe oraz kredytowe. Nowości, zanim pojawią się w standardowej ofercie, będą testowane i to już w trzecim kwartale tego roku.
Utworzona 170 lat temu firma znana jest dzisiaj przede wszystkim z przekazów pieniężnych. Wiele wskazuje jednak na to, że jej decydenci myślą o dywersyfikacji produktowej. Rozważane jest np. stworzenie platformy e-commerce. Wpływ na ewentualne decyzje ma pandemia – firma podkreśla, że w ostatnich kwartałach bardzo dynamicznie rosły jej usługi cyfrowe. Podczas gdy dostęp do placówek Western Union był ograniczony, klienci chętniej korzystali z serwisu i aplikacji firmy.
Korporacja finansowa podała, że przychody z jej cyfrowych usług przekazów pieniężnych sięgną w tym roku jednego miliarda dolarów. Tymczasem przed pandemią wynosiły one 600 milionów dolarów. W minionym kwartale z tego tytułu do firmy wpłynęły 242 mln dolarów i było to o 45 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Tymczasem przychody wszystkich segmentów Western Union wzrosły o zaledwie 2 proc.