Klienci banku za pomocą mojeID będą mogli logować się m.in. do serwisów administracji publicznej
KIR i Bank Ochrony Środowiska poinformowały, że instytucja ta dołącza do grona partnerów usługi mojeID. W efekcie klienci banku mogą w bezpieczny i łatwy sposób potwierdzać swoją tożsamość, jeśli będą korzystać z rozwiązań udostępnianych cyfrowo w sektorach publicznym i komercyjnym. O testach przed wdrożeniem tego systemu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl kilka dni temu.
Zarządzane przez KIR narzędzie mojeID umożliwia identyfikację i logowanie się na portalach usługodawców za pomocą danych bankowych. Jak to działa? Klient wybiera na stronie internetowej mojeID jako sposób identyfikacji, a potem trafia do witryny internetowej swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie wraca na stronę portalu, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Do tej pory do grona dostawców tożsamości mojeID przystąpiły PKO, Pekao, ING, Getin Noble Bank, mBank oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS oraz SGB-Bankiem. Z narzędzia można skorzystać m.in. w branżach ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy medycznej.
Za sprawą połączenia usługi mojeID z tzw. węzłem krajowym, integrującym publiczne usługi cyfrowe, klienci niektórych banków mogą się także logować do serwisów administracji publicznej, w tym ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, pacjent.gov.pl. Wymaga to jednak przeprowadzenia dodatkowych prac wdrożeniowych. Bank Ochrony Środowiska jest piątą instytucją, która się na to zdecydowała. Tym samym dołączył do PKO, Pekao, SGB i BPS.