Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rosyjski Yandex bardzo chce zostać fintechem. Wykorzysta do tego licencję przejętego właśnie banku

Wcześniej rosyjski odpowiednik firmy Google'a chciał kupić fintech Tinkoff, do czego jednak ostatecznie nie doszło

Firma technologiczna Yandex, określana czasem mianem "rosyjskiego Google'a", ogłosiła przejęcie banku Acropol, o czym donosi Agencja Reutera. Transakcja o wartości około 15 mln dolarów (ponad 56 mln zł) sprawi, że potentat IT zdobędzie licencję bankową na rodzimym rynku. W efekcie firma będzie mogła oferować usługi finansowe i stać się konkurencją dla fintechów rozwijających się w tym kraju.

Przeczytajcie także: mBank wprowadził nową aplikację mobilną

Przejęcie banku to pokłosie wydarzeń z ostatnich kwartałów. Pod koniec września ubiegłego roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Yandex zakończył długoletnią współpracę z Sbierbankiem (największym rosyjskim bankiem) i zamierzał przejąć fintech Tinkoff. To największy rosyjski challenger bank (instytucja nowej generacji), z której usług korzysta ponad 10 mln klientów. Na przełomie lata i jesieni wydawało się, że transakcja jest pewna. Kilka tygodni później okazało się jednak, że przejęcie o wartości około 5,5 mld dolarów nie dojdzie do skutku – im dłużej trwały negocjacje, tym trudniej podmiotom było się dogadać.

Przeczytajcie także: Aviva oferuje usługi Telemedico

To nieporozumienie sprawiło, że Yandex znalazł się w trudnej sytuacji: opracowywał rozwiązania fintechowe, z których nie mógł zrobić użytku. Pod koniec ubiegłego roku jeden z decydentów korporacji poinformował media, że firma rozważa różne strategie rozwoju na tym rynku: zarówno przejęcie czy partnerstwo, jak i budowanie biznesu od zera. Najświeższe doniesienia pokazują, że zdecydowano się na zakup niewielkiego banku. Na to musi jednak jeszcze wyrazić zgodę rosyjski organ regulacyjny.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies