Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Spoko ma już pół miliona użytkowników. Nie tylko z Ukrainy

Za pośrednictwem tej platformy w marcu zrealizowano transakcje o wartość ponad 12 mln zł

Wywodząca się z Polski firma Spoko, działająca poprzednio pod marką Pay Ukraine, pochwaliła się, że ma już 500 tys. klientów. Jednocześnie fintech przypomniał, że pod koniec maja ubiegłego roku, gdy podjęto decyzję o międzynarodowej ekspansji, z jego usług korzystało 100 tys. osób. Tym samym, baza klientów zwiększyła się pięciokrotnie w niecały rok. Startup dodał, że w marcu za pośrednictwem jego serwisu zrealizowano transakcje o łącznej wartości ponad 12 mln zł.

Przeczytajcie także: Nowe opcje zasilenia konta Zen

Spoko zaczynał od przekazów pieniężnych z Polski na Ukrainę. Obecnie firma obsługuje klientów przesyłających pieniądze z 32 do 45 krajów. Do ich dyspozycji jest aplikacja mobilna oraz strona internetowa. Środki mogą trafić na rachunek bankowy, kartę albo do oddziału instytucji współpracującej ze Spoko – w tym wariancie klient odbierze je w gotówce. Rozwiązanie jest kierowane głównie do cudzoziemców, którzy przyjeżdżają do pracy do innego kraju i chcą przekazać pieniądze do domu.

Jak to działa? Najpierw klient musi się zalogować na konto w Spoko i wybrać, gdzie chce przelać pieniądze. Wskazuje też kwotę i walutę, wprowadza dane odbiorcy i nadawcy oraz wybiera metodę płatności. Pozostaje potwierdzić transakcję – środki trafiają do odbiorcy. Fintech podkreśla, że użytkownik widzi koszt transferu jeszcze przed jego zatwierdzeniem. Firma zaznacza także, że kluczowe w jej rozwoju mają być udostępnianie wielu metod płatności oraz dokładna analiza rynków, na których działa, z uwzględnieniem ich specyfiki.

Przeczytajcie także: Mastercard partnerem książki edukacyjnej o nowych technologiach

Jak informował już cashless.pl, w połowie ubiegłego roku Spoko zawarło partnerstwo z firmą Trust Payments, która pomaga optymalizować sprzedaż z pomocą platformy chmurowej i narzędzi takich jak pay-by-link czy wirtualne terminale. Z kolei na początku kwietnia okazało się, że startup pozyskał 20 mln zł od inwestora strategicznego, spółki FinTech Ventures. Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój aplikacji mobilnej Spoko, a także rozszerzenie działalności na kolejnych rynkach zagranicznych.

Na zdjęciu twórcy Spoko Evgeny Chamtonau i Aliaksandr Horlach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies