Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard partnerem książki edukacyjnej o nowych technologiach. Publikacja przybliża m.in. zalety płatności elektronicznych

Książka "Róża, a co chcesz wiedzieć?" edukuje także w tematach sztucznej inteligencji, internetu rzeczy czy cyberbezpieczeństwa

Mastercard poinformował, że w sprzedaży pojawiła się druga część komiksu "Róża, a co chcesz wiedzieć?", którego pomysłodawcą jest Artur Kurasiński – bloger i twórca startupów. Publikacja w przystępny sposób tłumaczy dzieciom kwestie związane z nauką i nowymi technologiami. Za treści odpowiada grono ekspertów w swoich dziedzinach. Jeden z rozdziałów książki poświęcono płatnościom bezgotówkowym. Najmłodszym czytelnikom opowiada o nich Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Przeczytajcie także: Aplikacja Inpostu ma już 6,5 mln użytkowników

Organizacja płatnicza wyjaśnia w komunikacie, że zaangażowała się w projekt, który przybliża dzieciom powyżej piątego roku życia takie zagadnienia jak sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, internet rzeczy czy wirtualna rzeczywistość. W książce przyjrzano się także technologii stojącej za płatnościami bezgotówkowymi. Rysunkowa wersja wspomnianego już Aleksandra Naganowskiego w prosty sposób wyjaśnia, co się dzieje, gdy przykłada się kartę płatniczą do terminala. Sam dyrektor, komentując swój udział w projekcie, zachwala komiks, przekonując, że łączy on naukę z dobrą zabawą.

Publikacja "Róża, a co chcesz wiedzieć? 2" ma na celu nie tylko edukować dzieci w obszarze nowych technologii, ale też wyrównywać szanse w dostępie do wiedzy dla chłopców i dziewczynek. Mastercard powołuje się na badania, z których wynika, że kobiety stanowią obecnie tylko jedną czwartą wszystkich pracowników w firmach związanych ze STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka). Na publicznych uczelniach technicznych kształci się tylko 35 proc. studentek, a kierunki informatyczne wybiera jedynie 15 proc. kobiet, co potem przekłada się na dysproporcje na płaszczyźnie zawodowej.

Przeczytajcie także: Alior oferuje usługi telemedyczne jako dodatek do konta

Jednocześnie Mastercard przypomniał, że prowadzi autorski program edukacyjny Girls4Tech, który realizowany jest także w Polsce. Jego adresatkami są uczennice w wieku 9-13 lat, a projekt ma je zachęcić do nauki przedmiotów ścisłych. Od czasu uruchomienia inicjatywy w 2014 roku, Mastercard zorganizował ponad 350 edycji wydarzenia w 30 krajach, docierając do ponad miliona dziewcząt. Z uwagi na pandemię organizacja udostępniła program online. Na stronie girls4tech.com można znaleźć lekcje w ośmiu językach, w tym po polsku. Oczywiście mogą z nich korzystać także chłopcy.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies