BNP Paribas chwali się, że jako pierwszy bank w Polsce udostępni klientom narzędzie opracowane przez szwedzki fintech
Bank BNP Paribas poinformował, że rozpoczyna współpracę z firmą Doconomy. Dzięki temu instytucja zaoferuje milionom swoich klientów narzędzie do śledzenia i mierzenia wytwarzanego przez nich śladu węglowego. BNP Paribas podkreśla, że na udostępnienie narzędzia Doconomy zdecydował się jako pierwszy bank w Polsce. Na razie brakuje jednak konkretnego terminu, kiedy nowa usługa zostanie wdrożona i nie podjęto decyzji, w jaki sposób licznik śladu węglowego zostanie klientom udostępniony.
– Usługa Doconomy – Åland Index – dostarczająca klientom informacje o wytwarzanym przez nich śladzie węglowym, działa na 17 rynkach. BNP Paribas Bank Polska i Doconomy nawiązują współpracę, aby zbadać możliwości wprowadzenia takich usług na polskim rynku. Jedną z nich będzie najprawdopodobniej pomoc użytkownikom w śledzeniu i mierzeniu ich śladu węglowego. Więcej informacji będziemy podawać wraz z rozwojem współpracy. Podczas pracy na projektem zostanie wybrana najbardziej przyjazna dla użytkownika platforma do korzystania z tej usługi. Zazwyczaj jest to aplikacja mobilna – powiedział serwisowi cashless.pl Mathias Wikström, Prezes Doconomy.
Na temat Doconomy mogliście niejednokrotnie przeczytać w serwisie cashless.pl. Niedawno okazało się, że kalkulator śladu węglowego udostępnił Mastercard. Narzędzie zaoferowano wydawcom kart płatniczych na całym świecie, co już przynosi efekty. Banki mogą zintegrować kalkulator ze swoimi aplikacjami mobilnymi, a w efekcie klienci zdobędą wiedzę na temat śladu węglowego, jaki generują swoimi decyzjami zakupowymi. Obliczenia są oparte na niezależnie weryfikowanej metodologii Indeksu Åland, stworzonego przez fiński Bank of Åland.
Kalkulator pozwala lepiej zrozumieć, np. ile potrzeba drzew do pochłonięcia dwutlenku węgla wyemitowanego w związku z konkretnym zakupem. Użytkownik znajdzie w nim także wskazówki dotyczące ekologicznego życia oraz zrekompensowania swojego wpływu na środowisko poprzez zaangażowanie się np. w projekty odbudowy lasów w ramach Priceless Planet Coalition.
Firma Doconomy powstała w 2018 roku, a pod koniec 2019 roku mogliście przeczytać, że w startup zainwestuje Mastercard. Taki partner sprawia, że rozwiązania szwedzkiego fintechu mogą szybko zyskiwać na znaczeniu i popularności. A im więcej osób będzie ich używać, tym więcej danych trafi do startupu i pozwoli ulepszać narzędzia do promowania zrównoważonej konsumpcji.