Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
2 mld tokenów wydanych w ramach Visa Token Service. Proces ich emisji zdecydowanie przyspieszył

Popularyzacja tego rozwiązania wiąże się z dynamicznym rozwojem branży e-commerce

Visa poinformowała, że wyemitowała już ponad 2 mld tokenów za pośrednictwem usługi Visa Token Service. Narzędzie to powstało w 2014 roku, a emisja miliarda tokenów zajęła blisko sześć lat, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w czerwcu ubiegłego roku. Dane już wtedy świadczyły o tym, że tokenizacja szybko zyskuje na znaczeniu. Fakt, że przekroczenie granicy kolejnego miliarda zajęło zaledwie 10 miesięcy, jedynie to potwierdza.

Przeczytajcie także: Więcej Google Pay w aplikacji Empiku

Jakie korzyści płyną z używania tokenów? Chodzi przede wszystkim o większą wygodę i bezpieczeństwo transakcji w handlu internetowym. Tokenizacja powoduje, że wrażliwe dane karty zastępowane są podczas płatności ciągiem cyfr, tzw. tokenem. Raz przypisany do urządzenia czy akceptanta nie może zostać wykorzystany w żaden inny sposób. Dzięki temu ewentualny wyciek tokenów np. z systemów sklepowych, nie powoduje ryzyka kradzieży pieniędzy. Rozwiązanie jest dzisiaj wykorzystywane przez ponad 615 tys. firm z sektora handlu i usług w ponad 190 krajach.

Przeczytajcie także: Dwie nowe spółki na liście MIP-ów: EasyPay oraz GGDAB Polska

Pod koniec marca mogliście przeczytać o innym ciekawym rozwiązaniu, na które zdecydowała się Visa. Amerykańska organizacja poinformowała, że umożliwi korzystanie z USD Coin (USDC), czyli stablecoina powiązanego z dolarem amerykańskim. Będzie używany do rozliczania transakcji za pośrednictwem Ethereum – popularnej, zdecentralizowanej platformy o otwartym oprogramowaniu. Pilotażowy projekt organizacja realizuje z Crypto.com oraz Anchorage. To ważny krok w kierunku dalszej popularyzacji kryptowalut. Jednocześnie Visa zdobędzie doświadczenie w zakresie wspierania cyfrowej waluty banku centralnego (CBDC), gdy zostanie ona już wprowadzona.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies