Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Inpost bliżej wielkiego przejęcia. Ma umowę zakupu 100 proc. udziałów we francuskim Mondial Relay

Wartość transakcji Inpostu to około 2,6 mld zł. Firma sfinansuje przejęcie długiem

Inpost poinformował dzisiaj o zawarciu wiążącej umowy nabycia 100 proc. udziałów w Mondial Relay. Wcześniej operator paczkomatów uzyskał pozytywną opinię rady pracowniczej francuskiej firmy. Transakcja powinna być sfinalizowana do końca bieżącego kwartału, ale wymaga jeszcze uzyskania zgód organów regulacyjnych. Dzięki przejęciu podmiot zarządzany przez Rafała Brzoskę przyspieszy międzynarodowy rozwój.

Przeczytajcie także: Dwie nowe spółki na liście MIP-ów: EasyPay oraz GGDAB Polska

Jeszcze w połowie marca mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Inpost zdecydował się na duże przejęcie na francuskim rynku. Dostarczająca przesyłki platforma Mondial Relay posiada blisko 16 tys. punktów odbioru i nadania we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. W ubiegłym roku firma ta obsłużyła 131 mln przesyłek i uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 437 mln euro. We Francji jest to druga co do wielkości sieć, obejmująca 11 tys. punktów oraz cztery centra dystrybucyjne.

Ekspansja Inpostu nie jest zaskoczeniem – operator paczkomatów na początku br. zapowiedział, że zamierza rozwijać swój biznes w Europie Zachodniej. Mowa była wówczas o Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii oraz właśnie Francji. W przypadku tego ostatniego państwa spółka analizowała kilka możliwych scenariuszy, w tym rozwój organiczny lub akwizycję lokalnej firmy. Postawiono na przejęcie. Jego wartość wyniesie około 2,6 mld zł, a transakcja ma być finansowana długiem.

Przeczytajcie także: Spoko dostanie 20 mln zł na rozwój i ekspansję

Doniesieniom o zagranicznej ekspansji Inpostu towarzyszą informacje o kolejnych podmiotach, które chcą z nim konkurować na polskim rynku. Niedawno okazało się, że otwartą sieć automatów paczkowych chce uruchomić Furgonetka.pl, broker usług kurierskich. Z urządzeń tych mogliby korzystać nie tylko operatorzy usług kurierskich, ale też np. sieci handlowe lub gracze z segmentu e-commerce. Nad własnymi rozwiązaniami pracują też Allegro, Aliexpress, Orlen czy Poczta Polska.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies