Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Solorz i Brzoska nowymi akcjonariuszami eobuwie.pl. Spółka jest wyceniana na 5 mld zł

W perspektywie dwóch lat spółka eobuwie.pl może wejść na giełdę

Firma CCC (główny udziałowiec eobuwie.pl) poinformowała o podpisaniu umów dotyczących sprzedaży udziałów w tej spółce. Kupującymi są Cyfrowy Polsat oraz A&R Investments, podmiot powiązany z Inpostem oraz Rafałem Brzoską. Inwestorzy nabędą po 10 proc. udziałów w firmie, za co każdy z nich zapłaci 500 mln zł. Łączna wartość transakcji wynosi zatem 1 mld zł, a wycena eobuwie.pl sięga 5 mld zł. To nie koniec zmian w akcjonariacie internetowego biznesu.

Przeczytajcie także: Nowa wersja aplikacji PKO BP

Komunikat CCC nie jest zaskoczeniem, jeszcze w pierwszej połowie marca mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o rozmowach powadzonych przez wspomniane podmioty. Firmy miały dojść do porozumienia do końca marca i najwyraźniej to im się udało. Z pozyskanych pieniędzy CCC chce przeznaczyć do 450 mln zł na spłatę i refinansowanie zobowiązań. Pozostałe środki zostaną przeznaczone m.in. na zabezpieczenie finansowe związane z pandemią COVID-19.

Grupa, która obecnie kontroluje 75 proc. udziałów w eobuwie.pl, zamierza również sfinansować z tych środków zakup kolejnych 20 proc. akcji należących obecnie do MKK3. To wehikuł inwestycyjny założyciela eobuwie.pl. W jego rękach pozostanie 5 proc. udziałów w spółce. Transakcja ma być zrealizowana do 30 września br. Wcześniej zakładano, że proces ten będzie realizowany w 2022 roku.

Przeczytajcie także: Aasa Polska wykorzysta otwartą bankowość

Z nadesłanego komunikatu można się dowiedzieć, że obecne działania mają na celu rozwój platformy, wzmocnienie struktury eobuwie.pl oraz przygotowanie spółki do wprowadzenia jej na giełdę. Może to nastąpić w perspektywie 1-2 lat. Zmiana w akcjonariacie wiąże się z poszerzeniem składu zarządu spółki. Jednocześnie poinformowano, że wejście w życie podpisanych umów zależy od spełnienia warunków formalnych dotyczących odpowiednich zgód bankowych. Pierwsze zostały już udzielone, strony chcą zamknąć ten proces do końca kwietnia br.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies