Rozwiązanie e-SmartCourier działa w formie pilotażu. Na razie jest dostępne tylko w Warszawie
Santander poinformował dzisiaj, że wprowadza tablety do zawierania zdalnie umów z nowymi klientami. Rozwiązanie o nazwie e-SmartCourier wdrażane jest we współpracy z firmą Inpost. Zmiana polega na tym, że kurier zamiast z papierową umową, przyjedzie pod wskazany adres z urządzeniem mobilnym. Na razie jest to pilotaż na terenie Warszawy. Instytucja przekonuje, że oprócz wygody, ważny jest też aspekt ekologiczny.
Gdy kurier wręczy klientowi tablet, ten powinien na ekranie wpisać kod do odszyfrowania dokumentów (otrzymuje go wcześniej z banku w wiadomosci SMS). Umowa zostanie wyświetlona. Należy ją przeczytać, a następnie podpisać rysikiem. Dokument w formie cyfrowej trafia do banku, a klient otrzymuje umowę mailem. Bank zwraca uwagę na innowacyjność pomysłu – tablet jest biometryczny i zapamiętuje cechy podpisu (siłę nacisku czy szybkość).
Instytucja przypomniała, że wprowadziła różne sposoby potwierdzania tożsamości klientów i zawierania z nimi umów. Przed ponad rokiem mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Santander umożliwi klientom potwierdzanie kodem z SMS-a wybranych transakcji zlecanych w oddziałach. Od tego czasu klienci skorzystali z tego rozwiązania prawie 2 miliony razy. Z kolei pod koniec ubiegłego roku bank umożliwił otwarcie konta w pełni online, wykorzystując w tym procesie biometrię twarzy. Alternatywą jest zakładanie konta z pomocą przelewu z innego banku.
Santander jest drugim bankiem na polskim rynku, który w ostatnim czasie zmodyfikował sposób otwierania rachunków z wykorzystaniem kurierów. Niedawno zmiany wprowadził też PKO BP. W jego przypadku umowę zawiera się online, natomiast kurier dostarcza klientowi jeden prosty formularz, na którym klient musi złożyć wzór swojego podpisu. Przy okazji sprawdzana jest też tożsamość klienta. Więcej na ten temat w tekście PKO BP wprowadził nowy sposób zakładania konta przez kuriera. Papierowa umowa nie jest już potrzebna.