Rozwiązanie mojeID wprowadziły wcześniej także inne firmy ubezpieczeniowe: PZU, Nationale-Nederlanden, PKO Ubezpieczenia oraz Open Life
KIR poinformował, że Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie udostępniło swoim klientom usługę mojeID, za pomocą której można potwierdzać tożsamość i zawierać umowy ubezpieczeniowe całkowicie online przez portal MojaAviva. Z tego rozwiązania korzystają już inne firmy ubezpieczeniowe. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o podobnych o wdrożeniach w: PZU, Nationale-Nederlanden, PKO Ubezpieczenia czy Open Life.
System mojeID umożliwia identyfikację i logowanie się na portalach usługodawców z pomocą danych bankowych. Klient wybiera na stronie internetowej mojeID jako sposób identyfikacji, a potem jest przenoszony do witryny WWW swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie wraca na stronę portalu internetowego, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Co ważne, bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie zna danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Uruchomiona w 2019 roku usługa mojeID jest skierowana do podmiotów komercyjnych oraz administracji publicznej. Oprócz branży ubezpieczeniowej, rozwiązanie znalazło zastosowanie w energetyce, telekomunikacji czy sektorze medycznym. Z narzędzia mogą już korzystać pacjenci sieci Polmed, Medicover, Enel-med oraz Centrum Medyczne Damiana. Obecnie mojeID jest dostępne dla blisko 13 mln klientów bankowości elektronicznej. Dostawcami usługi są m.in. PKO, ING, Pekao czy mBank.