Usługę weryfikacji tożsamości mojeID wykorzystują już sieci: Medicover, Enel-med oraz Centrum Medyczne Damiana
KIR poinformował, że pacjenci Polmedu mogą potwierdzać tożsamość z pomocą usługi mojeID. Tym samym dostęp do dokumentacji medycznej, w tym wyników badań i historii wizyt, nie będzie wymagał osobistej wizyty w placówce. Klient uzyska go za pośrednictwem portalu pacjenta. Rozwiązanie jest wygodne i bezpieczne. Może się przydać zwłaszcza teraz, gdy rośnie zagrożenie epidemiczne.
System mojeID umożliwia identyfikację i logowanie się na portalach zewnętrznych usługodawców z pomocą danych bankowych. Klient, który chce skorzystać z tego rozwiązania, na stronie internetowej wybiera mojeID jako sposób identyfikacji, a następnie jest przenoszony na stronę swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Ponownie trafia na stronę portalu internetowego, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Istotne jest to, że bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie zna danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Wdrożenie tego rozwiązania przez Polmed jest istotne, ponieważ to jedna z większych firm na polskim rynku prywatnej opieki medycznej. Spółka działa od 1999 roku i świadczy usługi firmom, instytucjom oraz osobom prywatnym. Podmiot obsługuje 800 tys. pacjentów i współpracuje z większością ubezpieczycieli, realizując też kontrakty z NFZ. Firma posiada 16 centrów medycznych.
W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że usługę mojeID wykorzystują już sieci: Medicover, Enel-med oraz Centrum Medyczne Damiana. Wdrożenia przeprowadziły też firmy ubezpieczeniowe: PZU, Nationale-Nederlanden, PKO Ubezpieczenia czy Open Life. Rozwiązanie może też być wykorzystywane w telekomunikacji i energetyce, o czym świadczą działania Orange oraz PGNiG.