Rozwijany przez kilka lat projekt nie cieszył się zainteresowaniem klientów
Jedna z największych korporacji finansowych świata, JPMorgan, poinformowała za pośrednictwem strony internetowej, że wraz z końcem miesiąca zlikwiduje elektroniczny portfel Chase Pay. Tym samym zniknie on z aplikacji i serwisów partnerów. Instytucja zaleca klientom, by karty kredytowe Chase łączyli bezpośrednio ze stronami i aplikacjami zakupowymi lub kontami PayPal. Z tym ostatnim amerykański bank współpracuje od 2017 roku.
Chase Pay uruchomiono w połowie minionej dekady. Cyfrowy portfel oraz towarzysząca mu aplikacja, miały pomóc JPMorgan przeciwstawić się działaniom firm technologicznych na szybko rosnącym rynku płatności mobilnych. Pomimo starań banku i zainwestowania w ten projekt pokaźnych sum, narzędzie cieszyło się znikomą popularnością. Aplikację zlikwidowano na początku ubiegłego roku, teraz instytucja wygasza pozostałości cyfrowego rozwiązania. Zapewnia przy tym, że najciekawsze funkcje przeniesie do swojego serwisu internetowego oraz aplikacji bankowej.
Same płatności mobilne cieszą się coraz większą popularnością, na co wskazują chociażby wyniki z polskiego rynku. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że na koniec ubiegłego roku klienci banków z Polski do różnego rodzaju mobilnych płatności zbliżeniowych mieli dodanych ponad 4,7 mln kart. To o ok. 330 tys. więcej niż we wrześniu 2020 roku oraz o ponad 2 mln więcej niż w IV kw. 2019 roku. Największą popularnością cieszą się płatności Apple Pay i Google Pay.