Shoper chwali się, że z jego rozwiązań korzysta już 20 tys. sklepów internetowych
Spółka Shoper, stojąca za platformą do prowadzenia sklepów internetowych, wybiera się na giełdę, o czym informuje serwis ISBnews. Firma złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego, ale prezes spółki, Marcin Kuśmierz, przekonuje, że rozważane są różne scenariusze rynkowe – giełdowy debiut to tylko jedno z możliwych rozwiązań. Platforma szybko rosła w ostatnich kwartałach, na co wpływ z pewnością miał dynamiczny rozwój handlu internetowego w Polsce.
Shoper jest platformą typu SaaS (Software as a Service). Dostarcza sklepom internetowym oprogramowanie, które umożliwia prowadzenie biznesu i to od przyjęcia zamówienia do rozliczenia księgowego. Klienci spółki, a jest ich już 20 tys., mogą liczyć na rozbudowany zestaw narzędzi czy rozwijany wciąż pakiet integracji – niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o nawiązaniu przez ten podmiot współpracy z PayPo, dzięki czemu w sklepach łatwo wprowadzić płatności odroczone.
Z opublikowanych informacji wynika, że w 2020 roku GMV (Gross Merchandise Value) firmy, czyli wartość sprzedanych towarów za pośrednictwem tej platformy, wyniosła 4 mld zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w 2018 roku. Dynamiczny rozwój nadal jest możliwy, bo wskazują na to prognozy dotyczące całego rynku e-commerce. Sytuację wykorzystało już Allegro, które zanotowało bardzo udany debiut giełdowy. W jego ślady poszły też Inpost oraz Answear.com.