W tym roku Allegro spodziewa się wzrostu sprzedaży za pomocą Allegro Pay aż do miliarda złotych
Przy okazji prezentacji wyników finansowych za ubiegły rok Allegro pochwaliło się wybranymi statystykami na temat oferowanych przez siebie odroczonych płatności Allegro Pay. Okazało się, że w 2020 r. sprzedaż przy wykorzystaniu Allegro Pay osiągnęła wartość 76 mln zł. Z tym że z rozwiązania tego mogli korzystać tylko wybrani klienci, a proces aktywacji nie był jeszcze doskonały. Obecnie, aby skorzystać z Allegro Pay, wystarczy poświęcić 15 sekund. Allegro spodziewa się więc dużego wzrostu popularności swojej usługi. Prognozuje, że tegoroczna sprzedaż przy wykorzystaniu płatności odroczonych osiągnie miliard złotych, a saldo kredytów z tego tytułu na koniec roku przekroczy połowę tej kwoty.
Na temat Allegro Pay mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już w maju ubiegłego roku. Usługa wystartowała pod koniec lipca, pierwsi użytkownicy mogli wówczas korzystać z odroczonych płatności. Platforma e-commerce informowała, że nowe narzędzie nie zastępuje innych metod płatności, a jedynie uzupełnia ich listę. Wybrani klienci Allegro mogli od tego momentu zyskać do 4 tys. zł do wykorzystania na zakupy i odraczać płatność o 30 dni lub podzielić ją na 3, 5, 10 lub 20 miesięcznych rat. Płatności można realizować Blikiem lub szybkim przelewem. Niedawno firma wprowadziła zmiany w usłudze, polegały one m.in. na obniżeniu progu minimalnej wartości zamówienia. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście Zmiany na Allegro. Niektóre Was ucieszą, ale pojawiają się też nowe opłaty.
Allegro nie jest oczywiście jedyną firmą oferującą zakupy w modelu kup teraz, zapłać później (buy now, pay later, BNPL). Podobne rozwiązanie oferuje m.in. polski fintech PayPo czy czeski Twisto. W tym przypadku użytkownik nie jest jednak ograniczany w zakupach do jednej platformy – liczba partnerów internetowych i stacjonarnych jest szeroka. Rozwój płatności odroczonych może być jednym z istotnych trendów w e-commerce w 2021 roku, o czym pod koniec grudnia przekonywał w serwisie cashless.pl Maciej Żyto, Digital Director w Play.
Warto jeszcze wspomnieć o ogólnych wynikach finansowych Allegro. W czwartym kwartale wartość produktów sprzedanych na platformie wyniosła 10,85 mld zł – blisko 58 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2019. Zysk netto w tym czasie wzrósł aż o 110 proc. i wyniósł ponad 260 mln zł. Tegoroczne nakłady inwestycyjne mają sięgnąć 560-600 mln zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to 230 mln zł. W tym tygodniu potwierdziła się informacja, że Allegro postawi własne automaty paczkowe. Wraz z wynikami i inwestycjami rośnie także zatrudnienie – w 2020 roku zwiększyło się ono o blisko 700 osób i na koniec grudnia wynosiło ponad 3150 osób. W bieżącym roku spółka planuje zatrudnić niemal 1500 osób.