Pocztowcy chcą rozwijać nowoczesne usługi finansowe, ale nie pod marką, którą od kilku lat firmują rozwiązania dla młodych klientów
Poczta Polska poinformowała o łączeniu marek Banku Pocztowego i EnveloBanku. Ich klienci detaliczni wkrótce będą korzystać z bankowości internetowej pod wspólną nazwą Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy (dotychczasowej platformy EnveloBanku pod nową nazwą). Instytucja zapewnia, że proces ten rozpocznie się w pierwszej połowie marca, a pełna migracja do nowego serwisu zakończy się w sierpniu tego roku. W tym czasie rozwiązania technologiczne EnveloBanku zostaną przeniesione do Pocztowego.
Bank zrezygnuje z prowadzenia dwóch serwisów informacyjnych, obowiązywać będzie pocztowy.pl. Produkty ulegną ujednoliceniu i będą występować wyłącznie pod marką Banku Pocztowego. Zapowiadany jest szerszy dostęp do nowoczesnych rozwiązań: płatności Blik, modułu Kalendarza do planowania płatności czy szybkiego opłacania faktur, powiązania z aplikacją Autopay do automatycznych płatności za przejazdy autostradami. Wspomina się także o otwieraniu rachunków z wykorzystaniem wideoweryfikacji.
Przedstawiciele banku przekonują, że jedna marka oznacza większy porządek w usługach. Jednocześnie ma to być otwarcie się na nowe technologie, krok w kierunku szybkiej digitalizacji. Priorytetem będzie ponoć częste wdrażanie nowych rozwiązań cyfrowych, w tym tych opartych o automatyzację. Chociaż brzmi to ciekawie, pojawia się pytanie o sens rozwijania przez kilka lat marki EnveloBank. Niestety, Poczta nie wyjaśnia tego zagadnienia w swoim komunikacie.