Amerykańska korporacja pod koniec stycznia poinformowała, że niebawem uruchomi stronę amazon.pl
Na stronie internetowej Amazona pojawiła się aktualizacja warunków programu partnerskiego amerykańskiego giganta e-commerce. Zmiany w niej zawarte będą obowiązywać od 28 lutego 2021 roku, a sama aktualizacja wynika z faktu objęcia programem nowego kraju – Polski. Na tej podstawie można założyć, że już za kilka dni ruszy wyczekiwana od dawna polska wersja znanej platformy.
Program Partnerski Amazon, podobnie jak inne narzędzia tego typu, jest skierowany przede wszystkim do influencerów. Zadaniem tych ostatnich jest reklamowanie produktów czy usług dostępnych w ramach serwisu. Jeśli odbiorca (widz, czytelnik) skorzysta z linka i zrobi zakupy, część pieniędzy trafi do osoby polecającej. Prowizja wynosi zazwyczaj kilka procent. Jeżeli przypuszczenia o rychłym starcie usługi okażą się prawdziwe, niebawem przekonacie się zapewne w praktyce, na czym polega ów program.
Amazon pod koniec stycznia potwierdził, że wejdzie na polski rynek. Nie podano jednak daty uruchomienia usługi. Wcześniej polscy klienci sklepu mogli korzystać ze strony amazon.de w polskiej wersji językowej. Od kilku tygodni firmy z Polski zainteresowane sprzedażą za pośrednictwem platformy mogą rejestrować konta pod adresem sell.amazon.pl. Korporacja przekonuje, że zyskają one dostęp do 300 mln klientów. Obecnie za pośrednictwem tej platformy sprzedaje 1,7 mln małych i średnich firm.
Oficjalne wejście do Polski Amazona, wyczekiwane od kilku lat, wywołało falę spekulacji i prognoz. Nie brakuje pytań o to, jak serwis wpłynie na rozwój rodzimego e-commerce, a zwłaszcza Allegro. Dzisiaj platforma ta jest niekwestionowanym liderem polskiego e-handlu, ale moloch zza oceanu może mu odebrać pokaźną część rynku. Proces ten, nawet jeśli się powiedzie, potrwa jednak lata. Dla potencjalnych klientów ważne może być to, że Amazon zawarł pięcioletnią umowę z Inpostem.