Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Inpost ma już w Polsce 11 tys. paczkomatów. Co tydzień chce dodawać do sieci 100 kolejnych maszyn

Spółka zamierza też rozwijać się na rynku europejskim. Na razie dotyczy to głównie Wielkiej Brytanii

Inpost na koniec 2020 roku miał w Polsce 10,7 tys. paczkomatów. Dzisiaj firma poinformowała o przekroczeniu granicy kolejnego tysiąca. Maszyna o numerze 11 tys. stanęła w Zakopanem. Jednocześnie firma zapewniła, że w 2021 roku zamierza dodawać do swojej sieci 100 urządzeń tygodniowo. Operator logistyczny już wcześniej zapowiadał, że w bliższej perspektywie chciałby posiadać w Polsce 15 tys. automatów.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa podsumowała wyniki działalności w 2020 roku

Zarządzana przez Rafała Brzoskę firma zamierza też rozwijać swoją sieć w Wielkiej Brytanii. W tym roku powinno się tam pojawić do 2 tys. nowych maszyn. W komunikacie mowa jest też o chęci rozwoju w innych krajach europejskich, ale póki co nie sprecyzowano, o które rynki może chodzić. Spółka liczy na to, że w dalszym rozwoju pomoże jej dynamiczny wzrost sektora e-commerce, na który wpływ miała pandemia koronawirusa.

Przeczytajcie także: Operator Blika podsumował 2020 rok

Warto przypomnieć, że w styczniu 2021 roku Inpost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku, gdy pojawiły się pogłoski o możliwym powrocie spółki na giełdę, spekulowano, że operator paczkomatów może być wyceniony na 8 mld euro. Niektórym suma ta mogła się wydawać zdecydowanie zbyt wysoka, ale Inpost zaliczył udany debiut, jego akcje wciąż wyceniane są na około 20 euro, co daje blisko 10 mld euro kapitalizacji, czyli niemal 45 mld zł.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies