Biznes należący do amerykańskiego funduszu Advent International świetnie wstrzelił się z debiutem – Amazon poinformował dzisiaj o oficjalnym wejściu na polski rynek
Inpost podał w komunikacie, że cena akcji w ofercie publicznej wyniesie 16 euro. Sprzedawanych jest 175 mln z 500 mln akcji (35 proc.). Tym samym wartość oferty to 2,8 mld euro. Jeżeli zostanie wykonany dodatkowy przydział, na rynku pojawi się niewiele ponad 40 proc. udziałów w spółce. W takim przypadku wartość oferty wzrośnie do 3,2 mld euro. Kapitalizacja operatora paczkomatów to obecnie 8 mld euro, czyli ponad 36 mld zł.
Kilka dni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Inpost skrócił czas zapisów w ofercie publicznej. Pierwotnie zakładano, że zapisy potrwają do 28 stycznia, a debiut na Euronext Amsterdam odbędzie się 29 stycznia. Jednak wydarzenia te przełożono odpowiednio na 26 i 27 stycznia. Z przedstawionych informacji wynikało, że proces przyspieszono z uwagi na duże zainteresowanie akcjami ze strony inwestorów.
Na koniec 2020 roku Inpost posiadał w Polsce ponad 10,7 tys. paczkomatów, w bliższej przyszłości chce zwiększyć ich liczbę do 15 tys. W kolejnych latach sieć będzie powiększana o 2-2,5 tys. automatów rocznie. W ubiegłym roku inwestycje operatora logistycznego sięgnęły 500 mln zł. W tym samym czasie Inpost dostarczył do swoich maszyn 240 mln paczek. Duże zainteresowanie paczkomatowym biznesem to m.in. efekt dynamicznego rozwoju sektora e-commerce w Polsce. Dodatkowo firmie sprzyja fakt, że wejście do Polski oficjalnie ogłosił Amazon.