Od dłuższego czasu klienci mogli korzystać ze strony Amazon.de w polskiej wersji językowej. Teraz zyskają dostęp do całkowicie polskiej strony amazon.pl
Amazon poinformował, że rozpoczął prace nad uruchomieniem strony amazon.pl. Od dzisiaj firmy, które chcą sprzedawać za pośrednictwem tej platformy, mogą rejestrować konta pod adresem sell.amazon.pl. Korporacja nie uściśliła, kiedy wystartuje z serwisem, ale zapewnia w komunikacie, że polscy przedsiębiorcy zyskają dostęp do 300 mln klientów. Obecnie za pośrednictwem tej platformy sprzedaje 1,7 mln małych i średnich firm.
Na temat wejścia Amazona do Polski, oficjalnego, bez protezy w postaci spolszczonej strony niemieckiego serwisu, mówiło się od kilku lat. W przeszłości pojawiały się już spekulacje na temat rychłego startu platformy nad Wisłą, ale do tej pory brakowało "kropki nad i". Ostatnie doniesienie w tej sprawie wskazywały, że Amazon.pl ruszy w 2020 roku. Warto jednak przypomnieć, że korporacja zatrudnia już w Polsce 18 tys. osób w dziewięciu centrach logistycznych, za jakiś czas wystartuje dziesiąte, a wraz z nim pojawi się 1 tys. nowych etatów.
Oficjalne wejście do Polski Amazona może oznaczać nowe otwarcie na rynku e-commerce, który obecnie zdominowany jest przez Allegro. Plany rozwoju na lokalnym rynku, coraz bardziej ambitne, ma także należący do Alibaby Aliexpress. Zarówno Allegro, jak i chińska firma noszą się z zamiarem tworzenia w Polsce sieci automatów paczkowych. Czy Amazon postanowi rozwijać swoją logistykę, wykorzystując takie rozwiązanie?