Rozwiązanie Mastercarda pozwala wymieniać się wiedzą o gotowaniu. W przyszłości może być wykorzystane w innych dziedzinach
Mastercard poinformował, że rozwija projekt "Bezcenne Babcie", którego celem jest łączenie seniorów z młodszymi pokoleniami. Akcja jest pokłosiem zmian, jakie zaszły w ostatnich kwartałach. Pandemia sprawiła, że wiele starszych osób przebywa samotnie w domach, szuka sobie zajęcia i kontaktu z innymi ludźmi. Jednocześnie osoby młodsze musiały zrezygnować ze stołowania się w lokalach gastronomicznych i częściej gotują. Nierzadko wiąże się to z poszukiwaniem przepisów oraz cennych rad kulinarnych.
Organizacja płatnicza w swoim projekcie wykorzystała asystenta głosowego Google. Firma wyjaśnia, że wystarcza wypowiedzieć do mikrofonu smartfona frazę "Ok Google, porozmawiaj z ‘tradycyjna kuchnia polska’ ", by połączyć się z osobą zaangażowaną w projekt, babcią z długoletnim doświadczeniem w gotowaniu tradycyjnych polskich potraw. Dzięki temu seniorzy mogą dzielić się swoją wiedzą, a młodsi adepci gotowania nie muszą szukać odpowiedzi na nurtujące ich pytania w mniej wiarygodnych źródłach. Przepisy zebrane w ramach tego projektu dostępne są pod tym adresem.
Akcja "Bezcenne Babcie" to też szansa na sprawdzenie rozwiązań, które organizacja płatnicza może wykorzystać w segmencie e-commerce, a potem także w innych branżach. Otóż w trakcie rozmowy na tematy kulinarne generowana jest lista produktów potrzebnych do zrealizowania przepisu. Użytkownik narzędzia może je następnie dodać do koszyka na platformie zakupowej Everli (wcześniej znanej jako Szopi). Kiedy rozmowa dobiegnie końca, zamówienie może już być realizowane. Do przetestowania usługi zachęcać ma bonus: 50 zł rabatu oraz darmowa dostawa dla użytkowników Everli, którzy zapłacą za zakupy kartą Mastercard.