Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Twisto z pokaźnym wsparciem finansowym. Na rozwój w regionie przeznaczy 72 mln zł

Wśród nowych inwestorów w Twisto jest australijski ZIP, który działa w tej samej branży co czeski fintech i podzieli się z nim zdobytym doświadczeniem

Twisto poinformowało o pozyskaniu od inwestorów 72 mln zł (16 mln euro). Firma zamierza przeznaczyć te środki na rozwój w Europie Środkowej, zarówno na dotychczasowych, jak i nowych rynkach. Niemal połowę tej sumy stanowi finansowanie dłużne na rozwój portfela kredytowego od Kreos Capital (Wielka Brytania) oraz czeskiego funduszu Orbit Capital. Startup ogłosił też, że zamknął rundę inwestycyjną B. Pozyskał w niej łącznie ponad 21 mln euro.

Przeczytajcie także: Blik dostępny w krakowskiej komunikacji

Fintech specjalizujący się w odroczonych płatnościach za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych zapewnia, że ważne są nie tylko pozyskane pieniądze, ale też know-how, jakie do spółki wniosą nowi inwestorzy. Jednym z nich jest ZIP, który oferuje podobne usługi na rynkach: australijskim, nowozelandzkim, brytyjskim oraz amerykańskim. Spółka ta jest notowana na giełdzie w Sydney, gdzie w ubiegłym roku uzyskała status jednorożca (jej kapitalizacja przekroczyła wartość 1 mld dolarów). Z jej usług korzysta już 5,3 mln klientów

Kolejnym inwestorem jest Elevator Ventures - fundusz wspierany przez austriacki Raiffeisen Bank International. W tej rundzie finansowania udział wzięli także obecni inwestorzy spółki: Finch Capital, Velocity Capital, ING Bank i Uniqa. To kolejne w ostatnim czasie doniesienia o pieniądzach dla Twisto. W połowie listopada mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Twisto Payments oraz ING inwestują 17 mln zł w Twisto Polska. Pieniądze te mają być w całości przeznaczone na rozwój nad Wisłą.

Przeczytajcie także: MF ma stworzyć rejestr podmiotów działających na rynku walut wirtualnych

Twisto oferuje usługę "kup teraz, zapłać później". Jego klient może z pomocą aplikacji połączonej z kartą Mastercard odłożyć bez dodatkowych opłat płatność w sklepie (online i offline) maksymalnie o 45 dni. Firma jakiś czas temu wprowadziła też usługę podziel na trzy, dzięki której zakupy rozłożycie na raty 0 proc. Dodatkowo fintech oferuje swoim użytkownikom cashback do 10 proc. w ponad 850 sklepach internetowych, a także płatności mobilne Google Pay i Apple Pay.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies