Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa nie przejmie fintechu Plaid. Amerykańscy urzędnicy powstrzymali transakcję za 5,3 mld dolarów

Organizacja płatnicza przekonuje, że udowodniłaby w sądzie swoje racje w sprawie Plaid, ale postępowanie trwałoby zbyt długo

Visa poinformowała, że nie przejmie firmy Plaid. Po raz pierwszy o tej transakcji mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl blisko rok temu. Było o niej głośno m.in. za sprawą ceny, jaką zgodziła się zapłacić organizacja płatnicza: 5,3 mld dolarów. Było to dwa razy więcej, niż wynosiła ówczesna wycena fintechu założonego w poprzedniej dekadzie. Problemy pojawiły się w listopadzie, gdy Departament Sprawiedliwości USA ogłosił zamiar zablokowania transakcji, powołując się na prawo antymonopolowe.

Przeczytajcie także: Revo chwali się pierwszymi partnerami w Polsce

Plaid nie jest znany szerszemu gronu odbiorców ze względu na specyfikę swojej działalności. Firma rozwija interfejsy programistyczne aplikacji dla usług finansowych i kojarzą ją przede wszystkim deweloperzy oraz podmioty z sektora finansowego. Startup umożliwia klientom banków łączenie ich kont z aplikacjami dostarczanymi przez fintechy. Z jego rozwiązań korzystają m.in. dobrze znane, nie tylko na Zachodzie, Venmo, Robinhood, Coinbase czy Gemini.

Przeczytajcie także: Polski ZEN ma nowego konkurenta

Amerykańscy urzędnicy przekonywali, że mariaż obu firm negatywnie wpłynie na konkurencyjność. Visa w oświadczeniu podkreśliła z kolei, iż udowodniłaby w sądzie swoje racje, a połączenie podmiotów przyniosłoby rynkowi korzyści, w tym innowacje. Batalia sądowa trwałaby jednak zbyt długo. Komentując te doniesienia, serwis TechCrunch zwraca uwagę, że mogą one wpłynąć na cały rynek fintechowy. Firmy, które liczyły na to, że same staną się celem zakupu któregoś z gigantów, dowiedziały się, że nie będzie to takie proste. W efekcie ich wyceny mogą spaść.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies