Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Answear.com debiutuje na giełdzie. Akcje spółki e-commerce poszły mocno w górę

Pozyskane na rynku pieniądze platforma modowa zamierza przeznaczyć m.in. na powiększanie oferty produktowej, rozwój marki własnej oraz infrastruktury

Spółka Answear.com zadebiutowała dzisiaj na Giełdzie Papierów Wartościowych. I był to debiut udany: obecnie za jedną akcję trzeba zapłacić około 36 zł, a zatem o około 44 proc. więcej niż wynosiła cena wyjściowa. Rozpoczęcie notowań poprzedziła publikacja wstępnych danych za IV kw. 2020 roku. Firma wypracowała wówczas 144 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 37 proc. względem analogicznego okresu 2019 roku). W całym 2020 roku przychody zwiększyły się o 31 proc. i wyniosły 408 mln zł.

Przeczytajcie także: Allegro Smart może stać się mniej atrakcyjny

Na temat planowanego debiutu Answear.com mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze we wrześniu 2020 roku. Firma informowała wówczas o złożeniu prospektu emisyjnego do zatwierdzenia przez KNF. Z kolei pod koniec grudnia spółka podawała szczegóły przydzielenia akcji w pierwszej ofercie publicznej. Okazało się, że do inwestorów indywidualnych trafiło ok. 644 tys. akcji (redukcja w tej transzy wyniosła 96,6 proc., co oznacza, że popyt znacznie przewyższył liczbę oferowanych akcji). Inwestorom instytucjonalnym przypadło prawie 2,6 mln akcji. Cenę emisyjną ustalono na 25 zł za akcję, a dzięki emisji spółka pozyskała 45 mln zł.

Platforma Answear.com działa od dekady i obecnie jest dostępna w kilku krajach: Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, a także na Ukrainie, Słowacji i Węgrzech. Spółka zapewnia, że jej sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie i żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w jej całkowitych przychodach. Na platformie sprzedawane są odzież, obuwie oraz akcesoria. Przedstawiciele firmy przekonywali podczas debiutu, że pozyskane pieniądze istotnie wzmocnią rozwój Answear.com. Posłużą powiększeniu oferty produktowej, zwłaszcza w segmencie premium, rozwojowi marki własnej oraz infrastruktury. Zostaną też wykorzystane do ekspansji geograficznej i realizowania kampanii marketingowych.

Przeczytajcie także: KIR podsumowuje wdrożenia usługi mojeID w minionym roku

Warto wspomnieć, że spółka przygotowała program lojalnościowy Answear Club Investor dla indywidualnych posiadaczy akcji firmy. Do klubu może przystąpić każdy inwestor z co najmniej 50 akcjami Answear.com na rachunku maklerskim. Członkowie ACI mogą liczyć na 20-procentowy rabat (na produkty nieprzecenione, z wyłączeniem niektórych marek), wcześniejszy dostęp do akcji rabatowych i ofert specjalnych, a także usługę personal shoppera (porady stylisty). Firma ma nadzieję, że uda jej się zwiększyć grono osób, które będą jednocześnie jej akcjonariuszami i klientami.

Answear.com to drugi w ostatnim czasie przedstawiciel branży e-commerce, który trafił na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Kilka miesięcy temu spektakularny debiut odnotował lider polskiego handlu internetowego – firma Allegro. Jej wartość rynkowa przekroczyła w pewnym momencie 100 mld zł. Wkrótce na giełdę może wrócić też właściciel Inpostu, który jest operatorem największej w Polsce sieci paczkomatów. Firma, która w przeszłości była już notowana na GPW, teraz prawdopodobnie trafi na parkiet w Holandii.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies